Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w VW Jetta Mk5 (1K) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
6
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Jetta Mk5 (1K) 1.6 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.6, VW Jetta Mk5 (1K) 1.6 FSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 FSI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.9 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TDI 16V, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TFSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.4 TSI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.4 TSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.4 TSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.5, VW Jetta Mk5 (1K) 2.5, VW Jetta Mk5 (1K) 1.4 TSI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.6 TDI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VW Jetta Mk5 (1K) 1.6 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.6, VW Jetta Mk5 (1K) 1.6 FSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 FSI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.9 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TDI 16V, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TFSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.4 TSI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.4 TSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.0 TDI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.4 TSI, VW Jetta Mk5 (1K) 2.5, VW Jetta Mk5 (1K) 2.5, VW Jetta Mk5 (1K) 1.4 TSI, VW Jetta Mk5 (1K) 1.6 TDI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do Jetta Mk5 (1K) i innych modeli VW
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar ceramiczny
Smar na bazie miedzi
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 10
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 18
12-punktowe gniazdo o numerze 24
21 mm nasadka do nakrętek amortyzatora
Bit nasadowy XZN o numerze 6
Bit nasadowy XZN o numerze 14
Gniazdo amortyzatora
Bity typu Torx T30
Bit imbusowy numerze h6
Bit imbusowy numerze h7
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Pokrętka
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW JETTA III (1K2). Eksperci z AUTODOC zalecają:
- Obydwa amortyzatory przedniego zawieszenia powinno się wymieniać jednocześnie.
- Procedura wymiany jest identyczna dla lewego i prawego amortyzatora przedniego zawieszenia.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW JETTA III (1K2) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzić w następującej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3
Wyczyść elementy mocujące panelu plastikowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 4
Odkręć elementy mocujące panelu plastikowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 5
Usuń gumową uszczelkę. - Krok 6
Zdejmij panel plastikowy. - Krok 7
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 8
Poluzuj górne mocowania kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 9Zabezpiecz koła klinami.Krok 10
Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 24. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 11
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. - Krok 12Podnieś samochód.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW JETTA III (1K2). Profesjonaliści zalecają:Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.Krok 13
Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW JETTA III (1K2) - Krok 14
Ściągnij koło. - Krok 15
Wyczyść mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 16
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Użyj XZN #6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 17
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego. - Krok 18
Rozłącz przewody czujnika ABS. - Krok 19
Wyczyść mocowanie łączące wspornik przewodu hamulcowego z kolumną zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 20
Odkręć element złączny łączący uchwyt przewodu hamulcowego z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10. - Krok 21
Zdejmij wspornik uchwyt przewodu hamulcowego. - Krok 22
Wyczyść dolne mocowanie łączące kolumnę resorującą ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 23
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. VW JETTA III (1K2) - Krok 24
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 25
Wyczyść mocowania łączące przegub kulowy z wahaczem zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 26
Odkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 27
Odłącz przegub kulowy od wahacza poprzecznego. - Krok 28Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła.Krok 29
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 30
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW JETTA III (1K2). Wskazówka:Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony). - Krok 31
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów. - Krok 32
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. - Krok 33
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. - Krok 34
Odkręć górne mocowania kolumny amortyzatora.AUTODOC poleca:VW JETTA III (1K2) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. - Krok 35
Wyjmij kolumnę resorującą. - Krok 36
Ustaw kolumnę amortyzatora na ściągaczu do sprężyn.AUTODOC poleca:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących. - Krok 37
Ściśnij sprężynę. - Krok 38
Wyczyść tłoczysko kolumny zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 39
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 40
Wymontuj górne mocowanie kolumny zawieszenia wraz z odbojnikiem. - Krok 41
Zwolnij sprężynę śrubową. - Krok 42
Zdejmij sprężynę. - Krok 43
Zdejmij osłonę przeciwpyłową.AUTODOC poleca:Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW JETTA III (1K2). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby. - Krok 44
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej. - Krok 45
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.AUTODOC poleca:Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy. - Krok 46
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze. - Krok 47
Ściśnij sprężynę. - Krok 48
Załóż osłonę przeciwpyłową. - Krok 49
Zamontuj górne mocowanie kolumny zawieszenia wraz z odbojnikiem. - Krok 50
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj 21-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW JETTA III (1K2). Wskazówka:Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości. - Krok 51
Rozluźnij sprężynę. - Krok 52
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Zastosuj smar miedziany. - Krok 53
Zdejmij zamontowany amortyzator. - Krok 54
Wyczyść gniazda montażowe kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 55
Wyczyść wielowypusty przegubu homokinetycznego wału napędowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 56
Potraktuj wypusty przegubu wału napędowego odpowiednim środkiem. Zastosuj smar miedziany.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Jetta Mk5 (1K)
Popularne poradniki serwisowe do VW Jetta 1k2
Kompletne poradniki wymiany produktu Amortyzator w różnych modelach samochodu VW JETTA
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VW Jetta Mk5 (1K)
Zobacz więcej
Wymiana wentylatora chłodnicy silnika | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów przy wymianie świec zapłonowych | Wskazówki od AUTODOC
5 błędów w czyszczeniu wnętrza samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Jak używać sprzętu do piaskowania | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW JETTA
Numer części OE
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE























































