Jak wymienić łożysko koła przód w Mercedes W169 - poradnik naprawy
ściągnięć:
7
Wyświetlenia:
258
5
2 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 160 (169.031, 169.331),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) E-CELL (169.090),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 200 CDI (169.308, 169.008),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 170 (169.032, 169.332),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 200 (169.033, 169.333),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 160 CDI (169.006, 169.306),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 180 CDI (169.007, 169.307),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 200 CDI (169.008, 169.308),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 200 TURBO (169.034, 169.334),
MERCEDES-BENZ Klasa A (W169) A 180 (169.032, 169.332)
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Wymiana łożysko koła przedniego MERCEDES-BENZ A W169 TUTORIAL | AUTODOC
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do Klasa A (W169) i innych modeli MERCEDES-BENZ
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 11
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Wymiana: łożyska koła – Mercedes W169. Profesjonaliści zalecają:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Odkręć śrubę czujnika ABS. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 20
Odłącz czujnik ABS.
Krok 21
Wyczyść wspornik, który łączy przegub kulowy do zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 22
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21.
Krok 23
Odłącz dźwignię dolną od zwrotnicy. Użyj łomu. Użyj młotka.
Krok 24
Oczyść mocowanie wspornika łączącego przewód hamulcowy z kolumną amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 25
Zdejmij obejmę ze sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 26
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 27
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 28
Usuń śruby mocujące.
Krok 29
Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 30
Wyciśnij piastę koła z łożyska stożkowego. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. Użyj młotka.
Krok 31
Wyjmij pierścień zabezpieczający ze zwrotnicy. Użyj szczypiec montażowych.
Krok 32
Wyciśnij łożysko piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Wciśnij nowe łożysko do piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. Użyj młotka.
Wymiana: łożyska koła – Mercedes W169. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym.
Krok 35
Zainstaluj pierścień zabezpieczający do zwrotnicy. Użyj szczypiec montażowych.
Krok 36
Wciśnij piastę koła w bieżnie wewnętrzną łożyska. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Krok 37
Zamontuj zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 38
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 39
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą.
Krok 40
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 41
Zamontuj obejmę na sprężynie amortyzatora.
Krok 42
Połącz dolne ramię ze zwrotnicą. Użyj łomu.
Krok 43
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.+60°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 44
Podłącz czujnik ABS.
Krok 45
Wkręć śrubę czujnika ABS. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 46
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 47
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 48
Zaciągnij mocowanie piasty. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.+60°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 49
Zamontuj zaślepkę piasty łożyska. Użyj młotka.
Krok 50
Wyczyść piastę. Użyj drucianej szczotki.
Krok 51
Zabezpiecz powierzchnię kontaktową. Zastosuj smar miedziany.
Krok 52
Zainstaluj tarczę hamulcową.
Krok 53
Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 9 Nm.
Krok 54
Oczyść gniazda mocujące zacisku i jego wspornika. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 55
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 56
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 115 Nm.
Krok 57
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 58
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łożyska koła – Mercedes W169. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 59
Zainstaluj koło.
Wymiana: łożyska koła – Mercedes W169. Wskazówka:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 60
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 61
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 62
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
2 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu MERCEDES-BENZ Klasa A (W169).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ Klasa A (W169)
Zobacz więcej
Istotne różnice pomiędzy narzędziami samochodowymi | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Jak myć samochód zimą | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które musisz wiedzieć przed zakupem opon letnich | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ A-CLASS