Jak wymienić oleju silnikowego i filtra w BMW 1 Hatchback (F20) - poradnik naprawy
ściągnięć:
19
Wyświetlenia:
936
0
0 - użytkowników zagłosowało
Zalecany okres wymiany kategorii części Filtr oleju : 12month / 15000km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 1 Hatchback (F20) 125i Active Flex,
BMW 1 Hatchback (F20) M 135 i xDrive,
BMW 1 Hatchback (F20) M 135 i,
BMW 1 Hatchback (F20) 125i,
BMW 1 Hatchback (F20) M135i xDrive,
BMW 1 Hatchback (F20) M135i,
BMW 1 Hatchback (F20) 125i
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Filtr oleju do 1 Hatchback (F20) i innych modeli BMW
Wymiana: oleju i filtra – BMW 1 (F20). AUTODOC zaleca:
Wymień filtr oleju podczas każdej wymiany oleju silnikowego.
Podczas instalowania używaj tylko nowych pierścieni uszczelniających.
Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – BMW 1 (F20) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Otwórz maskę.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Odkręć korek wlewu.
Krok 4
Odkręć pokrywę obudowy filtra razem z starym materiałem filtrującym. Skorzystaj z gniazda 86-16F. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 5
Przygotuj zbiornik na stary filtr oleju.
Krok 6
Zdejmij filtr oleju.
Krok 7
Włóż stary filtr oleju do zbiornika.
Wymiana: oleju i filtra – BMW 1 (F20). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Podsuń zbiornik. Olej zacznie wyciekać z otworu spustowego natychmiast po wyciągnięciu filtru oleju.
Krok 8
Przykryj obudowę filtra oleju ręcznikiem wykonanym z mikrofibry, aby zapobiec przed przedostaniem się do wnętrza układu brudu i ciał obcych.
Krok 9
Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
Wymiana: oleju i filtra – BMW 1 (F20). Wskazówka:
Samochód musi znajdować się w położeniu poziomym, jeżeli on jest pod kątem, korek spustowy musi okazać się w najniższym punkcie. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Krok 10
Odkręć element mocujący osłony miski olejowej. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 11
Zdejmij osłonę miski olejowej.
Krok 12
Podłóż pod otwór spustowy zbiornik na zużyty olej o pojemności do najmniej 7 litrów.
Krok 13
Odkręć śrubę spustową. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 14
Wylej olej zużyty.
Wymiana: oleju i filtra – BMW 1 (F20). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Uwaga! Olej może być gorący.Poczekaj, aż olej całkowicie wycieknie z otworu spustowego.
Krok 15
Oczyść powierzchnię otworu spustowego miski olejowej.
Krok 16
Wkręć nowy korek spustowy i go dobrze dokręć. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.
Krok 17
Oczyść powierzchnię otworu spustowego miski olejowej. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 18
Zamontuj osłonę miski olejowej.
Krok 19
Wkręć element mocujący osłony miski olejowej. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 20
Obniż samochód.
Krok 21
Odłącz filtr oleju z osłony filtra.
Krok 22
Zdejmij stare o-ringi z osłony filtra oleju. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 23
Oczyść zaślepkę obudowy filtra oleju. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 24
Zamontuj nowe O-ringi i nowy filtr oleju na gniazdach mocujących na osłonie filtra.
Uwaga!
Upewnij się, że prawidłowo zamontowałeś filtr. Nie pomyl boków części.
Krok 25
Ściągnij ręcznik z mikrofibry z obudowy filtra oleju.
Krok 26
Nasmaruj gumową uszczelkę nowego filtra niewielką ilością świeżego oleju.
Krok 27
Zakręć nowy filtr na jego miejscu.
Krok 28
Zamontuj nową osłonę obudowy filtru oleju i dokręć ją. Skorzystaj z gniazda 86-16F. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
Krok 29
Zdejmij zaślepkę od filtru oleju. Wsadź lejek.
Krok 30
Wlej do silnika nowy olej w ilości zalecanej przez producenta samochodu.
Wymiana: oleju i filtra – BMW 1 (F20). AUTODOC zaleca:
Stosuj olej, który jest zalecony przez producenta.
Krok 31
Sprawdź poziom oleju przy pomocy bagnetu. W razie potrzeby dolej większą ilość oleju.
Uwaga!
Poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znacznikami Min i Max.
Krok 32
Dokręć korek wlewu.
Krok 33
Włącz silnik na kilka minut. Po dezaktywacji kontrolki ostrzegającej o niskim ciśnieniu oleju zgaś silnik.
Krok 34
Sprawdź poziom oleju za 5 minut po wyłączeniu silnika, posługując się bagnetem poziomu oleju, i przy konieczności dodaj oleju.
Uwaga!
Poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znacznikami Min i Max.Upewnij się, że korek wlewu jest odpowiednio dokręcony.Sprawdź gwintowaną śrubę otworu spustowego oraz uszczelkę filtru oleju pod kątem szczelności. W razie potrzeby ostrożnie je dokręć.
Krok 35
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 36
Zamknij maskę.
Wymiana: oleju i filtra – BMW 1 (F20). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Prosimy zauważyć, że kontrolka ostrzegająca o niskim ciśnieniu oleju w układzie smarowania może być aktywna przez dłuższy czas niż zwykle. Po kilku sekundach olej wypełni wszystkie kanały, a kontrolka zgaśnie.W celu ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem upewnij się, że oddałeś zużyte filtry do specjalnych punktów składowania odpadów.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW 1 Hatchback (F20)