
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić pompa wody & zestaw paska rozrządu w VW Golf III Kombi (1H5) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
40

Zalecany okres wymiany kategorii części Zestaw paska rozrządu + pompa wody : 70000 km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW GOLF III Variant (1H5) 1.9 TD, VW GOLF III Variant (1H5) 1.9 D … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VW GOLF III Variant (1H5) 1.9 TD, VW GOLF III Variant (1H5) 1.9 D … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zestaw paska rozrządu do GOLF III Variant (1H5) i innych modeli VW
Zestaw paska rozrządu + pompa wody
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Uniwersalny spray do czyszczenia
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Masa uszczelniająca
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 15
Bit imbusowy numerze h6
Nasadka o numerze 7
Nasadka o numerze 10
12-punktowe gniazdo o numerze 19
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 15
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 19
Klucz grzechotkowy
Uniwersalny klucz do koła pasowego
Zestaw narzędzi do rozrządu silnika
Szczypce montażowe
Śrubokręt krzyżakowy
Skrobak do uszczelek
Lejek
Zbiornik na płyn
Łom
Ręcznik z mikrofibry
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF III Variant (1H5). Eksperci z AUTODOC zalecają:
- Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
- Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF III Variant (1H5). Użyj następującej procedury:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 4Odłącz zaciski akumulatora.
- Krok 5Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
- Krok 6Poluzuj spinki pokrywy filtra powietrza.
- Krok 7Lekko unieś do góry obudowę filtra powietrza.
- Krok 8Odkręć elementy mocujące obudowę kanałów powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 9Wyjmij obudowę kanałów powietrza.
- Krok 10Zasłoń korpus przepustnicy ręcznikiem z mikrofibry, aby zapobiec przed przedostawaniem się do wnętrza układu pyłu i brudu.
- Krok 11Poluzuj spinki obudowy filtra powietrza. Zdejmij obudowę filtra powietrza.
- Krok 12Rozłącz elementy mocujące górną pokrywę rozrządu.
- Krok 13Odkręć elementy mocujące górną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 14Zdejmij górną pokrywę rozrządu.
- Krok 15Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 16Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 17Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 18Odkręć śruby koła.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF III Variant (1H5). AUTODOC zaleca:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 19Ściągnij koło.
- Krok 20Odkręć mocowania osłony nadkola. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
- Krok 21Usuń osłonę nadkola.
- Krok 22Wyczyść elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 23Odkręć elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 24Poluźnij pasek klinowy.
- Krok 25Zdejmij pasek klinowy.
- Krok 26Wyczyść elementy mocujące alternator. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 27Poluźnij elementy mocujące alternator. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 28Wyjmij pasek klinowy.
- Krok 29Wyczyść mocowanie kół pasowych wału korbowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 30Odkręć mocowanie kół pasowych wału korbowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 31Zdejmij koła pasowe wału korbowego.
- Krok 32Wyczyść mocowanie koła pasowego pompy wody. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 33Odkręć mocowanie koła pasowego pompy wody. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 34Zdejmij koło pasowe pompy wody.
- Krok 35Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 36Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.
- Krok 37Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF III Variant (1H5). Wskazówka:Tłok powinien znajdować się w jego górnym martwym punkcie (GMP).
- Krok 38Zablokuj koło pasowe wysokociśnieniowej pompy paliwa. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 39Zdejmij obejmę przewodu wentylacji skrzyni korbowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 40Wyciągnij przewód wentylacji skrzyni korbowej.
- Krok 41Zdejmij obejmę przewodu wentylacji skrzyni korbowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 42Wyciągnij przewód wentylacji skrzyni korbowej.
- Krok 43Przykryj otwór zaworu PCV ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych do układu.
- Krok 44Odkręć elementy mocujące pokrywę zaworów silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 45Zdejmij pokrywę zaworów silnika.AUTODOC poleca:Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF III Variant (1H5). Aby uniknąć uszkodzenia części podczas montażu, nie używaj nadmiernej siły.
- Krok 46Zamontuj blokadę wałka rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
- Krok 47Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu.
- Krok 48Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
- Krok 49Nanieś oznaczenie na wysokociśnieniową pompę paliwa.Krok 50Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego.
- Krok 51Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 52Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 53Zdejmij pasek rozrządu.
- Krok 54Poluzuj element mocujący koło pasowe pompy próżniowej. Użyj uniwersalnego klucza do koła pasowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 55Zdejmij koło pasowe pompy próżniowej.
- Krok 56Odkręć elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 57Zdejmij pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy.
- Krok 58Przygotuj zbiornik na płyny.
- Krok 59Odłącz spinkę dolnego przewodu płynu chłodniczego. Użyj łomu.
- Krok 60Odłącz dolną rury płynu chłodniczego.
- Krok 61Spuść płyn chłodzący z silnika.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF III Variant (1H5). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
- Krok 62Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 63Zdejmij pompę wody. Użyj łomu.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF III Variant (1H5). Wskazówka od AUTODOC:Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
- Krok 64Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 65Obrób miejsce montażu pompy wody. Użyj uszczelniacza.
- Krok 66Załóż uszczelkę pompy wody.
- Krok 67Zamontuj nową pompę wody.
- Krok 68Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
- Krok 69Nasmaruj miejsca mocowania koła pasowego pompy próżniowej. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 70Zamontuj koło pasowe pompy próżniowej.
- Krok 71Dokręć element mocujący koło pasowe pompy próżniowej. Użyj uniwersalnego klucza do koła pasowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
- Krok 72Podłącz dolną rurę płynu chłodniczego.
- Krok 73Zamocuj spinkę dolnego przewodu płynu chłodniczego.
- Krok 74Zamontuj pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy.
- Krok 75Dokręć elementy mocujące pompę hydrauliczną wspomagania kierownicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Przestrzegaj zalecanego momentu dokręcania.
- Krok 76Wyczyść miejsce mocowania rolki napinacza paska rozrządu. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
- Krok 77Nasmaruj miejsce mocowania rolki napinacza paska rozrządu. Użyj uszczelniacza.
- Krok 78Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
- Krok 79Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – VW GOLF III Variant (1H5). AUTODOC zaleca:Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.
- Krok 80Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza. Użyj szczypiec montażowych. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Golf III Kombi (1H5)
Popularne poradniki serwisowe do Golf 3 Kombi
Kompletne poradniki wymiany produktu Zestaw paska rozrządu + pompa wody w różnych modelach samochodu VW GOLF
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VW GOLF III Variant (1H5)
Zobacz więcej
- 4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | Wskazówki od AUTODOC
- Renowacja felg | Wskazówki od AUTODOC
- 5 najczęstszych błędów popełnianych przy myciu auta | Wskazówki od AUTODOC
- Top 5 dźwięków samochodu, których nie należy ignorować
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE