Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
Krok 27
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 28
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 29
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 30
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13.
AUTODOC poleca:
VW Touran 1T1 1T2 – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących.
Krok 31
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 32
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 36
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 37
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 38
Zdejmij sprężynę.
Krok 39
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW Touran 1T1 1T2. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 40
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 41
Ściśnij sprężynę.
Krok 42
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 43
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 44
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
VW Touran 1T1 1T2 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 55
Zamontuj wał napędowy w łożysku koła.
Krok 56
Podłącz przegub kulowy do wahacza.
Krok 57
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 58
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 59
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 63
Nasmaruj wszystkie przeguby łącznika stabilizatora. Zastosuj smar miedziany.
Krok 64
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW Touran 1T1 1T2. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 65
Zamontuj i dociśnij śrubę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #24.
Krok 66
Zamontuj wspornik mocujący przewód hamulcowy oraz kabel ABS. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 11.
Krok 67
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 68
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW Touran 1T1 1T2. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 69
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW Touran 1T1 1T2
Krok 70
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 71
Obniż samochód.
Krok 72
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 15 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Wkręć elementy mocujące osłonę podszybia zewnętrznego. Skorzystaj z klucza typu Torx T30.
Krok 76
Zamontuj uszczelkę kraty grilla.
Krok 77
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 78
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #24. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 200 Nm.+180°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 79
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 80
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 81
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Touran I (1T1, 1T2).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW TOURAN (1T1, 1T2)
Zobacz więcej
Co zrobić, gdy świeci się kontrolka poduszki powietrznej | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja pokrywy zaworów | Wskazówki od AUTODOC
Jak pomalować samochód sprayem? | Wskazówki od AUTODOC
Sprawdzanie rozrusznika bez jego demontażu | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW TOURAN