Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
Krok 28
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 29
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 30
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 31
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13.
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 32
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 33
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Touran 1T1 1T2. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 37
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 38
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 39
Zdejmij sprężynę.
Krok 40
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 42
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 43
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 44
Ściśnij sprężynę.
Krok 45
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 46
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 47
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Użyj XZN #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Krok 58
Zamontuj wał napędowy w łożysku koła.
Krok 59
Podłącz przegub kulowy do wahacza.
Krok 60
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 61
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 62
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 66
Nasmaruj wszystkie przeguby łącznika stabilizatora. Zastosuj smar miedziany.
Krok 67
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
VW Touran 1T1 1T2 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 68
Zamontuj i dociśnij śrubę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #24.
Krok 69
Zamontuj wspornik mocujący przewód hamulcowy oraz kabel ABS. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 11.
Krok 70
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 71
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Touran 1T1 1T2. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 72
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW Touran 1T1 1T2
Krok 73
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 74
Obniż samochód.
Krok 75
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 15 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Wkręć elementy mocujące osłonę podszybia zewnętrznego. Skorzystaj z klucza typu Torx T30.
Krok 79
Zamontuj uszczelkę kraty grilla.
Krok 80
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 81
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #24. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 200 Nm.+180°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 82
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 83
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 84
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Touran I (1T1, 1T2).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW TOURAN (1T1, 1T2)
Zobacz więcej
8 złych nawyków za kierownicą | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielne wygłuszanie samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 przyczyn stukania w zawieszeniu | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW TOURAN