Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić sprężyny zawieszenia przód w VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
2
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.6 i, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.6 i 16V, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.8 i 16V, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.3 CDTI, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.4 16V Twinport, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.6 i 16V Twinport … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.6 i, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.6 i 16V, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.8 i 16V, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.3 CDTI, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.4 16V Twinport, VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03) 1.6 i 16V Twinport … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zawieszenie do Meriva Mk I (A) (X03) i innych modeli VAUXHALL
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Nasadka o numerze 8
Nasadka o numerze 9
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 19
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Nasadka do amortyzatorów o numerze DD9
Klucz grzechotkowy
Pokrętka
Śrubokręt Płaski
Hydrauliczna sprężarka do sprężyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VAUXHALL MERIVA Mk I (A). AUTODOC zaleca:
- Obydwie sprężyny śrubowe przedniego zawieszenia powinno wymieniać się jednocześnie.
- Procedura wymiany jest taka sama dla lewych i prawych sprężyn śrubowych przedniego zawieszenia.
- Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VAUXHALL MERIVA Mk I (A). Zalecana kolejność kroków:
- Krok 1Otwórz maskę.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3
Zdejmij pokrywy nakrętki ramienia wycieraczki. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. - Krok 4
Wyczyść elementy mocujące ramiona wycieraczek. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 5
Odkręć mocowania ramienia wycieraczki. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 6
Zdejmij ramiona wycieraczki. - Krok 7
Odkręć elementy mocujące podszybie. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 8
Zdejmij uszczelkę kraty grilla. - Krok 9
Odkręć elementy mocujące osłonę podszybia zewnętrznego. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 10
Odblokuj spinki ściany grodziowej komory silnika. - Krok 11
Unieś i zdejmij atrapę grilla. - Krok 12
Odkręć elementy mocujące osłonę podszybia zewnętrznego. Skorzystaj z nasadki o numerze #8. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 13
Zdejmij osłonę podszybia zewnętrznego. - Krok 14
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 15
Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #9. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 16Zabezpiecz koła klinami.Krok 17
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. - Krok 18Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 19
Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VAUXHALL MERIVA Mk I (A) - Krok 20
Ściągnij koło. - Krok 21
Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 22
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 23
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego. - Krok 24
Rozłącz przewody czujnika ABS. - Krok 25
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 26
Odkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 27
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 28
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów. - Krok 29
Odkręć śrubę mocującą. - Krok 30
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. - Krok 31
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.AUTODOC poleca:VAUXHALL MERIVA Mk I (A) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. - Krok 32
Wyjmij kolumnę resorującą. - Krok 33
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.Wymiana: sprężyny zawieszenia – VAUXHALL MERIVA Mk I (A). Eksperci z AUTODOC zalecają:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących. - Krok 34
Ściśnij sprężynę. - Krok 35
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 36
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj nasadki do amortyzatorów №DD9. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 37
Zdejmij górne mocowanie kolumny. - Krok 38
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.AUTODOC poleca:Wymiana: sprężyny zawieszenia – VAUXHALL MERIVA Mk I (A). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby. - Krok 39
Zwolnij sprężynę śrubową. - Krok 40
Zdejmij sprężynę. - Krok 41
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze. - Krok 42
Ściśnij sprężynę. - Krok 43
Zamontuj mocowanie, osłonę przeciwpyłową oraz odbojnik amortyzatora. - Krok 44
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj nasadki do amortyzatorów №DD9. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm. - Krok 45
Rozluźnij sprężynę. - Krok 46
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Zastosuj smar miedziany.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VAUXHALL Meriva Mk1 (A) (X03)
Popularne poradniki serwisowe do VAUXHALL MERIVA Mk I (A)
Kompletne poradniki wymiany produktu Sprężyny w różnych modelach samochodu VAUXHALL MERIVA
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VAUXHALL Meriva Mk I (A) (X03)
Zobacz więcej
Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, jeśli nagrzewnica w samochodzie nie działa? | Wskazówki od AUTODOC
7 objawów wadliwych wtryskiwaczy paliwa | Wskazówki od AUTODOC
Jak wymienić szpilkę koła? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VAUXHALL MERIVA
Numer części OE
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE





































