Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Odłącz rurę wlotową powietrza od obudowy filtra powietrza. Użyj łomu.
Krok 9
Zdejmij pokrywę filtra.
Krok 10
Zakryj przewód wlotu powietrza przy pomocy ręcznika z mikrofibry, aby zapobiec przed przedostawaniem się do wnętrza systemu pyłu i brudu.
Krok 11
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 12
Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Krok 13
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 14
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 15
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 16
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Mercedes Vito W638
Krok 17
Ściągnij koło.
Krok 18
Oczyść mocowania czujnika ABS i przewodu hamulcowego, który łączy je z kolumną amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 19
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów. Użyj łomu.
Krok 20.1
Oczyść mocownia podłączając złącze stabilizatora do amortyzatora, a te łączące amortyzator ze zwrotnicą.
Krok 20.2
Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 21
Odkręć nakrętkę i wyjmij drążek stabilizatora z amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16.
Krok 22
Zrób oznaczenie na śrubie regulacyjnej nachylenia.
Krok 23
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 24
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 25
Usuń śruby mocujące.
Krok 26
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 27
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Mercedes Vito W638 – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących.
Krok 28
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 29
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – Mercedes Vito W638. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 30
Ściśnij sprężynę.
Krok 31
Oczyść drążek amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 32
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Krok 33
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 34
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 35
Zdejmij sprężynę.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – Mercedes Vito W638. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 36
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 37
Ściśnij sprężynę.
Krok 38
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. Użyj łomu.
Krok 39
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 66 Nm.
AUTODOC poleca:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 40
Rozluźnij sprężynę.
Krok 41
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 42
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 43
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Nie dociskaj go.
W celu uniknięcia obrażeń podczas wkręcania śrub mocujących należy przytrzymać kolumnę amortyzatora.
Krok 44
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki.
Krok 45
Zabezpiecz mocowania zwrotnicy. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 46
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy. Użyj łomu.
Krok 47
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 48
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Mercedes Vito W638 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 49
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 190 Nm.
Krok 50
Przymocuj łącznik stabilizatora do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 62 Nm.
Krok 51
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora. Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. Mercedes Vito W638
Krok 55
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 56
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 175 Nm.
Krok 57
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 66 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ VITO Autobus (638)
Zobacz więcej
Jak odnowić kierownicę | Wskazówki od AUTODOC
Jak łatwo naprawić przebitą oponę | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów w naprawie hamulców | Wskazówki od AUTODOC
Dlaczego hamulce piszczą? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ VITO