-
Uruchom silnik i pozwól mu przez chwilę popracować na biegu jałowym.
Kilka minut wystarczy, aby olej nasmarował elementy turbosprężarki, zapobiegając w ten sposób tarciu na sucho i jego skutkom.
-
Pozostaw silnik na biegu jałowym przez co najmniej 30 sekund przed jego zgaszeniem.
Pomoże to również zapobiec niedostatecznemu dopływowi oleju.
-
Nie obciążaj zbytnio silnika przez pierwsze pięć minut jazdy, gdy na zewnątrz jest mroźno.
Poczekaj na to, aby olej odpowiednio się rozgrzał.
-
Wymieniaj materiały eksploatacyjne w odpowiednim czasie.
Zanieczyszczenie filtra oleju i samego oleju zwiększa zużycie ścierne par ciernych turbosprężarki. Zaniechanie wymiany filtra powietrza w odpowiednim czasie może spowodować przegrzanie turbosprężarki.
-
Upewnij się, że układ smarowania działa prawidłowo.
Awaria pompy oleju, uszkodzony zawór filtra oleju lub nieszczelne przewody olejowe często powodują przedwczesne zużycie turbosprężarki.
-
Nie używaj masy uszczelniającej do łączenia kołnierzy rurek olejowych.
Kawałki masy uszczelniającej mogą odpaść i zatkać rurki, zwiększając zużycie silnika z powodu niewystarczającej ilości oleju w układzie.
uśmiechnięty mechanik z masą doświadczenia w występowaniu w filmikach instruktażowych AUTODOC Nigdy nie widziany bez swoich gogli ochronnych jeździ BMW X5 E53 marzy o otrzymaniu Gold Play Button, dzięki 1 000 000 subskrypcji na YouTubie
Skomentuj