Oznaki wadliwego układu zapłonowego — Jak sprawdzić układ zapłonowy

Oznaki wadliwego układu zapłonowego — Jak sprawdzić układ zapłonowy
 7 oznak wadliwego układu zapłonowego: 
  1. Silnik nie chce odpalić.
    Po kilku nieudanych próbach odpalenia samochodu przy rozładowanym akumulatorze świece zapłonowe mogą zostać zalane benzyną. Jeżeli tak się stanie, trzeba będzie je wymienić.
  2. Niestabilna praca silnika na biegu jałowym.
    Może być to spowodowane uszkodzeniem mechanicznym przewodów zapłonowych oraz zwarciem w uzwojeniu cewki zapłonowej.
  3. Silnik pracuje nierówno podczas przyspieszania.
    Awaria może nastąpić na skutek przedostania się wody na cewki, świece lub przewody zapłonowe.
  4. Przegrzanie silnika.
    Może być spowodowane zużytymi świecami zapłonowymi. Wymień je zgodnie z harmonogramem przeglądów serwisowych podanym przez producenta samochodu.
  5. Trzaski dochodzące z kolektora wylotowego lub tłumika.
    Przyczyną tego stanu rzeczy jest niewłaściwe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu lub używanie świec zapłonowych o niewłaściwej wartości cieplnej.
  6. Zwiększone zużycie paliwa.
    Prawdopodobną przyczyną jest zniszczenie lub poluzowanie się przewodów zapłonowych.
  7. Sprzęt elektryczny nie funkcjonuje prawidłowo.
    Może się to zdarzyć, jeżeli dojdzie do usterki stacyjki zapłonu wskutek spalenia styków, nieprawidłowego użytkowania lub próby włamania do samochodu.
 Diagnostyka w 5 krokach 
  1. Zdejmij i skontroluj stan świec oraz cewek zapłonowych.
    Na ich powierzchni nie powinny znajdować się żadne pęknięcia ani ślady osadu węglowego. Wielkość odstępu między elektrodami centralnymi i bocznymi świec zapłonowych powinna znajdować się w granicy tolerancji.
  2. Dokonaj pomiaru rezystancji świec zapłonowych za pomocą multimetru.
    Podłącz jedną z sond urządzenia do gwintu, a drugą do elektrody centralnej. Jeżeli rezystancja wynosi ponad 6 kOhm świece należy wymienić.
  3. Zdejmij i skontroluj stan kopułki aparatu zapłonowego.
    Upewnij się, że szczotka kopułki dokładnie przylega do powierzchni wirnika, a także że nie ma żadnych pęknięć ani śladów uszkodzeń termicznych.
  4. Sprawdź napięcie w pełni naładowanego akumulatora.
    Jeżeli wynosi ono mniej niż 9,5 V, konieczna jest wymiana akumulatora.
  5. Zapal silnik w ciemności i zajrzyj pod maskę.
    Jeżeli widzisz iskry wychodzące z przewodów zapłonowych, oznacza to, że ich izolacja uległa uszkodzeniu.
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty