Obydwa amortyzatory przedniego zawieszenia powinno się wymieniać jednocześnie.
Procedura wymiany jest identyczna dla lewego i prawego amortyzatora przedniego zawieszenia.
Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Odkryj maskę silnika.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Zdejmij klamry plastikowej osłony chłodnicy. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 4
Podnieś plastikową osłonę ochroną wycieraczki.
Krok 5
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 6
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 7
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 8
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 9
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 10
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Abarth 595
Krok 11
Ściągnij koło.
Krok 12
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów. Skorzystaj ze szczypiec półokrągłych.
Krok 13.1
Oczyść mocownia podłączając złącze stabilizatora do amortyzatora, a te łączące amortyzator ze zwrotnicą.
Krok 13.2
Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 14
Odkręć nakrętkę i wyjmij drążek stabilizatora z amortyzatora. Użyj klucza nasadowego #18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5.
Krok 15
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 16
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj klucza nasadowego #17. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 20
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 21
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Abarth 595. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 22
Ściśnij sprężynę.
Krok 23
Oczyść drążek amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 24
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 27. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7.
Krok 25
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 26
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 27
Zdejmij sprężynę.
Krok 28
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Abarth 595. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 29
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 30
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 31
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 32
Ściśnij sprężynę.
Krok 33
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. Użyj łomu.
Krok 34
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 27. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Abarth 595. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 35
Rozluźnij sprężynę.
Krok 36
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 37
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 38
Dokręć górną nakrętkę mocującą wspornik amortyzatora. Nie dociskaj go.
Krok 39
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 40
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy. Wkręć nowe śruby mocujące zwrotnicę.
Krok 41
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 85 Nm.
Krok 42
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
Krok 43
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora. Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Krok 44
Przymocuj łącznik stabilizatora do kolumny resorującej. Użyj klucza nasadowego #18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 47
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 48
Dokręć górne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 49
Zamontuj i zabezpiecz kratę grilla.
Krok 50
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 51
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 52
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 53
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu ABARTH 500 / 595 / 695 Hatchback (312).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące ABARTH 500 / 595 / 695 Hatchback (312_)
Zobacz więcej
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak odnowić kierownicę | Wskazówki od AUTODOC
5 rzeczy, których nie powinno się robić ze zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów | AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w ABARTH 500 / 595