Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Wyczyść mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 9
Odkręć element złączny łączący uchwyt przewodu hamulcowego z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Zdejmij wspornik uchwyt przewodu hamulcowego.
Krok 11
Odkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Usuń śruby mocujące. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Odkręć górne mocowania kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
AUTODOC poleca:
Dodge Caliber SRT4 – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących.
Krok 19
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 20
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Dodge Caliber SRT4. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Sprawdź gumowe mocowania na sprężynie zawieszenia. Wymień je jeśli to konieczne.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 30
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 31
Zamontuj podkładkę sprężyny
Krok 32
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 33
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 34
Ściśnij sprężynę.
Krok 35
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 36
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Użyj regulowanego klucza. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Dodge Caliber SRT4. Wskazówka od AUTODOC:
W celu uniknięcia obrażeń podczas wkręcania śrub mocujących należy przytrzymać kolumnę amortyzatora.
Krok 41
Dokręć górne mocowania kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 48 Nm.
Krok 42
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 43
Zamknij maskę.
Krok 44
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 45
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 46
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 47
Zamontuj śruby mocujące. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Krok 48
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 84 Nm.
Krok 49
Zamontuj nowy uchwyt przewodu hamulcowego.
Krok 50
Dokręć element złączny łączący uchwyt przewodu hamulcowego z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 51
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 52
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 58 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
Krok 55
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Dodge Caliber SRT4. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 56
Zainstaluj koło.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Dodge Caliber SRT4. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 57
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 58
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 135 Nm.
Krok 59
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu DODGE Caliber Hatchback.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące DODGE Caliber Hatchback
Zobacz więcej
4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | Wskazówki od AUTODOC
8 największych błędów popełnianych przez właścicieli samochodów | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w DODGE CALIBER