Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w VW Multivan T5 - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
5
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) VR6 3.2, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) VR6 3.2, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TSI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 BiTDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TSI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) VR6 3.2, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) VR6 3.2, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TSI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 BiTDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TSI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Wymiana amortyzatory przednie VOLKSWAGEN T5 TUTORIAL | AUTODOC

Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) i innych modeli VW
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Smar ceramiczny
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 19
Klucz płasko-oczkowy o numerze 21
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 19
Nasadka o numerze 21
Nasadka o numerze 30
Bit imbusowy numerze h5
Bit imbusowy numerze h7
Bity typu Torx T30
Klucz nasadowy do kół o numerze 19
Klucz grzechotkowy
Śrubokręt Płaski
hydrauliczna sprężarka do sprężyn
Łom
Płaskie dłuto
Młotek
Wybijak
Ściągacz do przegubów kulowych
Szczypce do opasek zaciskowych typu Clic R
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Multivan T5. Wskazówka od AUTODOC:
- Obydwa amortyzatory przedniego zawieszenia powinno się wymieniać jednocześnie.
- Procedura wymiany jest identyczna dla lewego i prawego amortyzatora przedniego zawieszenia.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW Multivan T5 – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1
Zabezpiecz koła klinami. - Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19. - Krok 3
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach. - Krok 4
Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW Multivan T5 - Krok 5
Ściągnij koło. - Krok 6
Wyczyść element mocujący łącznik stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 7
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 8
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego. - Krok 9
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów. Użyj łomu. - Krok 10
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 11
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 12Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.Krok 13
Wyczyść elementy mocujące, które łączą przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 14
Odkręć elementy mocujące przegub kulowy od zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 15Usuń śruby mocujące.Krok 16
Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 17Usuń nakrętkę mocującą.Krok 18
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka. - Krok 19Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy.Krok 20
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 21
Odkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 22Usuń śruby mocujące.Krok 23
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka. - Krok 24
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. - Krok 25Połącz przegub kulowy do zwrotnicy.Krok 26
Obniż samochód. - Krok 27
Odkryj maskę silnika. - Krok 28
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu. - Krok 29
Wyciągnij łącznik przepływomierza masowego powietrza. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. - Krok 30
Poluzuj spinki pokrywy filtra powietrza. - Krok 31
Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Użyj szczypiec do opasek click-R. - Krok 32
Odłącz rurę wlotową powietrza od obudowy filtra powietrza. - Krok 33
Zdejmij pokrywę filtra. - Krok 34Wyjmij filtr powietrza.Krok 35
Zdejmij uszczelkę kraty grilla. - Krok 36
Odkręć śruby mocujące pokrywę ochronną. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 37
Zdejmij pokrywę ochronną. - Krok 38
Usuń zaślepkę mocowania amortyzatora. Użyj łomu. - Krok 39
Wyczyść górne mocowanie kolumny resorującej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 40
Odkręć górne elementy mocujące poduszkę kolumny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. VW Multivan T5 - Krok 41
Wyjmij kolumnę resorującą. - Krok 42
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Multivan T5. Wskazówka od AUTODOC:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących. - Krok 43
Ściśnij sprężynę. - Krok 44
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 45
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 46
Zdejmij górne mocowanie kolumny. Użyj łomu. - Krok 47
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.AUTODOC poleca:Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Multivan T5. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby. - Krok 48
Zwolnij sprężynę śrubową. - Krok 49
Zdejmij sprężynę. - Krok 50
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Multivan T5. Wskazówka:Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy. - Krok 51
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej. - Krok 52
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze. - Krok 53Ściśnij sprężynę.Krok 54
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze. - Krok 55
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. - Krok 56
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 80 Nm. - Krok 57
Rozluźnij sprężynę. - Krok 58Zdejmij zamontowany amortyzator.Krok 59
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Zastosuj smar miedziany.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Multivan T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)
Popularne poradniki serwisowe do VW Multivan T5
Kompletne poradniki wymiany produktu Amortyzator w różnych modelach samochodu VW MULTIVAN
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)
Zobacz więcej
5 wskazówek samochodowych na zimowy dzień | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie zrobić stanowisko do testowania wtryskiwaczy?
5 narzędzi, które znacznie ułatwią naprawę samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Zimny rozruch | 5 błędów, które niszczą Twój samochód
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW MULTIVAN
Numer części OE
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE



















































