
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w VW Multivan T5 - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
5
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) VR6 3.2, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) VR6 3.2, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TSI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 BiTDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TSI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) VR6 3.2, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) VR6 3.2, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TSI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 1.9 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.5 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 BiTDI, VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 TSI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Wymiana amortyzatory przednie VOLKSWAGEN T5 TUTORIAL | AUTODOC

Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) i innych modeli VW
Amortyzator
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Smar ceramiczny
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 19
Klucz płasko-oczkowy o numerze 21
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 19
Nasadka o numerze 21
Nasadka o numerze 30
Bit imbusowy numerze h5
Bit imbusowy numerze h7
Bity typu Torx T30
Klucz nasadowy do kół o numerze 19
Klucz grzechotkowy
Śrubokręt Płaski
hydrauliczna sprężarka do sprężyn
Łom
Płaskie dłuto
Młotek
Wybijak
Ściągacz do przegubów kulowych
Szczypce do opasek zaciskowych typu Clic R
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Multivan T5. Wskazówka od AUTODOC:
- Obydwa amortyzatory przedniego zawieszenia powinno się wymieniać jednocześnie.
- Procedura wymiany jest identyczna dla lewego i prawego amortyzatora przedniego zawieszenia.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW Multivan T5 – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 2Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
- Krok 3Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
- Krok 4Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW Multivan T5
- Krok 5Ściągnij koło.
- Krok 6Wyczyść element mocujący łącznik stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 7Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 8Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
- Krok 9Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów. Użyj łomu.
- Krok 10Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 11Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 12Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.Krok 13Wyczyść elementy mocujące, które łączą przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 14Odkręć elementy mocujące przegub kulowy od zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 15Usuń śruby mocujące.Krok 16Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 17Usuń nakrętkę mocującą.Krok 18Oddziel wał napędowy od zwrotnicy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
- Krok 19Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy.Krok 20Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 21Odkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 22Usuń śruby mocujące.Krok 23Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
- Krok 24Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
- Krok 25Połącz przegub kulowy do zwrotnicy.Krok 26Obniż samochód.
- Krok 27Odkryj maskę silnika.
- Krok 28Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
- Krok 29Wyciągnij łącznik przepływomierza masowego powietrza. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 30Poluzuj spinki pokrywy filtra powietrza.
- Krok 31Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Użyj szczypiec do opasek click-R.
- Krok 32Odłącz rurę wlotową powietrza od obudowy filtra powietrza.
- Krok 33Zdejmij pokrywę filtra.
- Krok 34Wyjmij filtr powietrza.Krok 35Zdejmij uszczelkę kraty grilla.
- Krok 36Odkręć śruby mocujące pokrywę ochronną. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 37Zdejmij pokrywę ochronną.
- Krok 38Usuń zaślepkę mocowania amortyzatora. Użyj łomu.
- Krok 39Wyczyść górne mocowanie kolumny resorującej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 40Odkręć górne elementy mocujące poduszkę kolumny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. VW Multivan T5
- Krok 41Wyjmij kolumnę resorującą.
- Krok 42Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Multivan T5. Wskazówka od AUTODOC:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
- Krok 43Ściśnij sprężynę.
- Krok 44Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 45Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 46Zdejmij górne mocowanie kolumny. Użyj łomu.
- Krok 47Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.AUTODOC poleca:Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Multivan T5. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
- Krok 48Zwolnij sprężynę śrubową.
- Krok 49Zdejmij sprężynę.
- Krok 50Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW Multivan T5. Wskazówka:Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
- Krok 51Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
- Krok 52Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
- Krok 53Ściśnij sprężynę.Krok 54Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
- Krok 55Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
- Krok 56Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 80 Nm.
- Krok 57Rozluźnij sprężynę.
- Krok 58Zdejmij zamontowany amortyzator.Krok 59Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Zastosuj smar miedziany.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu VW Multivan T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)
Popularne poradniki serwisowe do VW Multivan T5
Kompletne poradniki wymiany produktu Amortyzator w różnych modelach samochodu VW MULTIVAN
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące VW Multivan V (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)
Zobacz więcej
- Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
- Jak naprawić swój samochód z AUTODOC CLUB?
- Dlaczego hamulce piszczą? | Wskazówki od AUTODOC
- Top 5 błędów przy zakupie części samochodowych
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW MULTIVAN
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE