Jak wymienić końcówkę drążka kierowniczego w BMW 1 Hatchback (E81) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
3
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 1 Hatchback (E81) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 130 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 123 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 130 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 i
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego do 1 Hatchback (E81) i innych modeli BMW
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – BMW 1 (E81). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Wymień parami końcówki drążków kierowniczych.
Procedura wymiany jest identyczna dla prawej i lewej końcówki drążków kierowniczych.
Podczas instalowania stosuj tylko nowe bolce i nakrętki.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – BMW 1 (E81) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 3
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E81)
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 8
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 9
Odkręć mocowanie końcówki drążka. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Użyj młotka.
Krok 11
Rozluźnij śrubę zaciskową na końcówce drążka kierowniczego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. Użyj młotka.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – BMW 1 (E81). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Podczas instalowania końcówki drążka kierowniczego pamiętaj, aby zrobić taką samą ilość skrętów lub pozostawić taką samą długość gwintu, zgodnych z Twoimi wymiarami.
Krok 15
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 16
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Dokręć mocowanie końcówki drążka. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 19
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 20
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – BMW 1 (E81). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 21
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E81)
Krok 22
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 23
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – BMW 1 (E81). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Sprawdź i przy konieczności wyreguluj kąty ustawienia kół.
Krok 24
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 1 Hatchback (E81)
Zobacz więcej
Top 5 błędów w naprawie hamulców | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja zacisków hamulcowych | Wskazówki od AUTODOC
Rzeczy, których nigdy nie należy robić z automatyczną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 1 SERIES