Jak wymienić łożysko koła przód w BMW 5 Touring (E61) - poradnik naprawy
ściągnięć:
1
Wyświetlenia:
15
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Touring (E61) 525 i,
BMW 5 Touring (E61) 545 i,
BMW 5 Touring (E61) 530 d,
BMW 5 Touring (E61) 525 d,
BMW 5 Touring (E61) 535 d,
BMW 5 Touring (E61) 530 i,
BMW 5 Touring (E61) 523 i,
BMW 5 Touring (E61) 525 i,
BMW 5 Touring (E61) 550 i,
BMW 5 Touring (E61) 530 d,
BMW 5 Touring (E61) 520 d,
BMW 5 Touring (E61) 525 d,
BMW 5 Touring (E61) 520 d,
BMW 5 Touring (E61) 525 d,
BMW 5 Touring (E61) 530 d,
BMW 5 Touring (E61) 530 i,
BMW 5 Touring (E61) 525 i,
BMW 5 Touring (E61) 535 d,
BMW 5 Touring (E61) 523 i,
BMW 5 Touring (E61) 520 d,
BMW 5 Touring (E61) 520 i,
BMW 5 Touring (E61) 530 d,
BMW 5 Touring (E61) 520 i,
BMW 5 Touring (E61) 530 i,
BMW 5 Touring (E61) 523 i,
BMW 5 Touring (E61) 525 i,
BMW 5 Touring (E61) 525 i
…
Zobacz więcej
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do 5 Touring (E61) i innych modeli BMW
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E61). Wskazówka od AUTODOC:
Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie BMW 5 Touring (E61).
Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E61). Zalecana kolejność kroków:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 3
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E61). Wskazówka od AUTODOC:
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu.
Krok 7
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 8
Odłącz przewód hamulcowy. Użyj łomu.
Krok 9
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
AUTODOC poleca:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 16
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 17
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Odkręć śrubę mocującą wspornik łącznika stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 20
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 21
Odkręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 22
Odłącz czujnik poziomowania reflektorów.
Krok 23
Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 25
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 26
Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E61). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 30
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
Krok 31
Wyciągnij tylne mocowanie wahacza.
Krok 32
Zdejmij dźwignię.
Krok 33
Odkręć nakrętkę mocującą oś piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 34
Zdejmij piastę koła razem z łożyskiem w komplecie, ponieważ one są nierozbieralnym węzłem.
Krok 35
Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 36
Zamontuj nową piastę koła wraz z łożyskiem.
Krok 37
Zaciągnij mocowanie piasty. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
AUTODOC poleca:
Zespół łożyska piasty koła nie musi przechyłać się na sworzniu osiowym.
Krok 38
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 39
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 40
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E61). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Krok 41
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 42
Zamontuj z powrotem wahacz.
Krok 43
Zamontuj tylne mocowanie ramienia.
Krok 44
Wkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 45
Podłącz z powrotem czujnik poziomowania reflektorów.
Krok 46
Wkręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 9. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 47
Zabezpiecz piastę w miejscu stykania się jej z tarczą hamulcową. Zastosuj smar miedziany.
Krok 48
Ustalij wspornik zacisku hamulcowego.
Krok 49
Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 16 Nm.
Krok 50
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 51
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 52
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 53
Podłącz przewód hamulcowy.
Krok 54
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 55
Dokręć śrubę mocującą wspornik łącznika stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 56
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 57
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 58
Dociśnij tylne mocowanie podłączając ramię do ościeżnicy nadwozia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 59
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
Krok 60
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
BMW 5 Touring (E61) – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 61
Dokręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 7 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 64
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E61). Profesjonaliści zalecają:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 65
Zainstaluj koło.
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E61). Wskazówka:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 66
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 67
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
AUTODOC poleca:
BMW 5 Touring (E61) – Przy zgaszonym silniku naciśnij kilkakrotnie pedał hamulca, aż do wyczucia oporu.
Krok 68
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Touring (E61)
Zobacz więcej
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja zacisków hamulcowych | Wskazówki od AUTODOC
Istotne różnice pomiędzy narzędziami samochodowymi | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES