
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła tył w BMW 5 Touring (E39) - poradnik naprawy
ściągnięć:
4
Wyświetlenia:
59
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 523i, BMW 5 Touring (E39) 540i, BMW 5 Touring (E39) 528i, BMW 5 Touring (E39) 530 d, BMW 5 Touring (E39) 525tds, BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 520 d, BMW 5 Touring (E39) 525 d, BMW 5 Touring (E39) 530 d, BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 525 i, BMW 5 Touring (E39) 530i, BMW 5 Touring (E39) 520i … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 523i, BMW 5 Touring (E39) 540i, BMW 5 Touring (E39) 528i, BMW 5 Touring (E39) 530 d, BMW 5 Touring (E39) 525tds, BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 520 d, BMW 5 Touring (E39) 525 d, BMW 5 Touring (E39) 530 d, BMW 5 Touring (E39) 520i, BMW 5 Touring (E39) 525 i, BMW 5 Touring (E39) 530i, BMW 5 Touring (E39) 520i … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do 5 Touring (E39) i innych modeli BMW
Zestaw łożysk koła
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 10
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 19
Nasadka o numerze 21
Nasadka o numerze 24
Nasadka o numerze 36
Nasadka o numerze E12
Nasadka o numerze E14
Bit imbusowy numerze h6
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Śrubokręt Płaski
Łom
Młotek gumowy
Ściągacz piast z młotkiem bezwładnościowym
Płaskie dłuto
Młotek
Wybijak
Zestaw do montażu łożysk i tulei
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E39). Profesjonaliści zalecają:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie BMW 5 Touring (E39).
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E39). Podejmij następujące kroki:
- Krok 1Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 2Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 3Podejmij tylną część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 4Odkręć śruby koła.Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E39). Wskazówka:Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
- Krok 5Ściągnij koło.
- Krok 6Odegnij część nakrętki ustalającej piastę koła. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
- Krok 7Odkręć nakrętkę mocującą oś piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #36. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 8Usuń nakrętkę mocującą.Krok 9Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 10Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 11Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.Wymiana: łożyska koła – BMW 5 Touring (E39). AUTODOC zaleca:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
- Krok 12Wyczyść mocowania tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 13Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 14Zdejmij tarczę hamulcową. Skorzystaj z gumowego młotka.
- Krok 15Przy pomocy wypychacza wypchnij piastę koła z łożyska. Użyj ściągacza piast z młotkiem bezwładnościowym.
- Krok 16Wypchnij wewnętrzny pierścień łożyska z piasty koła. Skorzystaj z gumowego młotka.
- Krok 17Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 18Odkręć przedni element złączny, który łączy zwrotnicę tylną z wahaczem zawieszenia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #24. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 19Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 20Odkręć element złączny, który łączy stabilizator poprzeczny z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 21Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 22Wyciągnij tylne mocowanie wahacza. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 23Wyczyść elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 24Odkręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 25Odłącz czujnik poziomowania reflektorów.
- Krok 26Wyciągnij tylne mocowanie wahacza. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
- Krok 27Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.Krok 28Zdejmij wahacz. Użyj łomu.
- Krok 29Odkręć śruby mocujące wał napędowy z przekładnią redukcyjną. Skorzystaj z nasadki o numerze #E12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 30Wyjmij wał napędowy. Skorzystaj z gumowego młotka.
- Krok 31Odkręć śruby mocujące tylnego łożyska piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #E14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 32Usuń śruby mocujące. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
- Krok 33Usuń mocowanie piasty łożyska. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 34Wciśnij piastę koła w bieżnie wewnętrzną łożyska. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. Użyj młotka.
- Krok 35Zamontuj nową piastę koła wraz z łożyskiem.
- Krok 36Zamontuj śruby mocujące.
- Krok 37Dokręć element mocujący łożyska piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #E14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.+90°AUTODOC poleca:Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
- Krok 38Zamontuj wał napędowy.
- Krok 39Dokręć śruby mocujące wał napędowy do przekładni redukcyjnej. Skorzystaj z nasadki o numerze #E12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 52 Nm.AUTODOC poleca:Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
- Krok 40Zamontuj wahacz.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW 5 Touring (E39)
Popularne poradniki serwisowe do BMW E39 Touring
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu BMW 5 SERIES
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Touring (E39)
Zobacz więcej
- Samodzielna regeneracja wału napędowego | Regeneracja układu napędowego – część 1
- 5 przyczyn awarii turbosprężarki | Wskazówki od AUTODOC
- Co zrobić, gdy świeci się kontrolka TPMS? | Wskazówki od AUTODOC
- Jak samodzielnie zrobić stanowisko do testowania wtryskiwaczy?
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE