Procedura wymiany może być stosowana dla:
FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 i.e. S (170AF, 170CF),
FIAT CINQUECENTO (170) 0.7 (170AA),
FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 (170AB),
FIAT CINQUECENTO (170) 0.7 i (170AD),
FIAT CINQUECENTO (170) 0.9 i.e. (170AC),
FIAT CINQUECENTO (170) 1.1 Sporting (170AH)
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Podobny filmik instruktażowy
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do CINQUECENTO (170) i innych modeli FIAT
Wymiana: łożyska koła – FIAT CINQUECENTO (170). Wskazówka od AUTODOC:
Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie FIAT CINQUECENTO (170)
Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – FIAT CINQUECENTO (170) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło.Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 3
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. FIAT CINQUECENTO (170)
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Oczyść element mocujący wał napędowy.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Odkręć element mocujący wału napędowego.Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego.Użyj młotka.
Krok 8
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. FIAT CINQUECENTO (170)
Krok 9
Wkręć śruby koła.Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 10
Obniż samochód.
Krok 11
Poluzuj nakrętkę wału napędowego.Skorzystaj z nasadki o numerze #32.Skorzystaj z pokrętki.
Krok 12
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 13
Odkręć śruby koła.Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. FIAT CINQUECENTO (170)
Krok 14
Ściągnij koło.
Krok 15
Usuń nakrętkę mocującą.
Krok 16
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego.Użyj młotka.
Krok 17
Rozłącz klocki hamulcowe.Użyj łomu.
Krok 18
Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 19
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z pokrętki.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 20
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Wymiana: łożyska koła – FIAT CINQUECENTO (170). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Krok 21
Wyczyść mocowania tarczy hamulcowej.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 22
Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej.Skorzystaj z nasadki o numerze #12.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 23
Zdejmij tarczę hamulcową.Skorzystaj z gumowego młotka.
Krok 24
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 25
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 26
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 27
Wyczyść miejsce montażu czujnika ABS.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 28
Odkręć śrubę czujnika ABS.Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 29
Odłącz czujnik ABS.
Krok 30
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów.Użyj łomu.
Krok 31
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 32
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 33
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 34
Odkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.Skorzystaj z nasadki o numerze #17.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 35
Usuń śruby mocujące.
Krok 36
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.
Krok 37
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 38
Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 39
Wyczyść śrubę piasty koła.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 40
Wyjmij piastę koła ze zwrotnicy.Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 44
Zwolnij szczęki imadła i wyjmij zwrotnicę.
Krok 45
Wyciśnij łożysko piasty koła.Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Krok 46
Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 47
Wciśnij nowe łożysko do piasty koła.Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Wymiana: łożyska koła – FIAT CINQUECENTO (170). Profesjonaliści zalecają:
Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym.
Krok 48
Załóż pierścień ustalający łożysko piasty koła.Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 49
Wyczyść piastę.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 50
Zainstaluj piastę koła na zwrotnicy.Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Wymiana: łożyska koła – FIAT CINQUECENTO (170). Wskazówka od AUTODOC:
Upewnij się, że piasta koła jest prawidłowo ustawiona. Nie dopuść do jej przesunięcia.
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 53
Zamontuj zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 54
Zamontuj wał napędowy.
Krok 55
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 56
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 57
Wkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.Skorzystaj z nasadki o numerze #17.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 58
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 59
Wkręć mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 60
Dokręć mocowanie przegubu kulowego.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 32 Nm.
Krok 61
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.Skorzystaj z nasadki o numerze #17.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 75 Nm.
Krok 62
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 63
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła.Skorzystaj z nasadki o numerze #17.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 64
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.Skorzystaj z nasadki o numerze #17.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 65
Zamontuj nakrętkę mocującą.
Krok 66
Zakręć śrubę wału napędowego.Skorzystaj z nasadki o numerze #32.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 67
Wyczyść piastę.Użyj drucianej szczotki.Zabezpiecz powierzchnię kontaktową.Zastosuj smar miedziany.
Krok 68
Nasmaruj element mocujący czujnik ABS.Skorzystaj ze smaru uniwersalnego.
Krok 69
Podłącz czujnik ABS.
Krok 70
Dokręć element mocujący czujnik ABS do zwrotnicy.Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 7 Nm.
Krok 71
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora.Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Krok 72
Zainstaluj tarczę hamulcową.
Krok 73
Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej.Skorzystaj z nasadki o numerze #12.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 9 Nm.
Krok 74
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 75
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 55 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące FIAT CINQUECENTO (170)
Zobacz więcej
Test porównawczy płynów chłodniczych | Wskazówki od AUTODOC
Jak zaoszczędzić na zakupie części samochodowych?
Rzeczy, których nigdy nie należy robić z manualną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
Jak odnowić kierownicę | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w FIAT CINQUECENTO