Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 7
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 8
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 9
Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #32. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 10
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 11
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Peugeot 208 1
Krok 12
Ściągnij koło.
Krok 13
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów.
Odkręć nakrętkę i wyjmij drążek stabilizatora z amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16.
Krok 16
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 17
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18.
Krok 18
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 19
Wyciągnij mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą.
Krok 20
Odkręć mocowania wsporników tulei stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 22
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #E8. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 23
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 24
Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #32. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 25
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Krok 26
Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
AUTODOC poleca:
Peugeot 208 1 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 27
Odłącz dźwignię dolną od zwrotnicy. Użyj łomu.
Krok 28
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 29
Wyjmij wał napędowy.
Krok 30
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 31
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. Skorzystaj z gumowego młotka.
Krok 32
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Peugeot 208 1 – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących.
Krok 33
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 34
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – Peugeot 208 1. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 35
Ściśnij sprężynę.
Krok 36
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 37
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 38
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 39
Zdejmij sprężynę.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – Peugeot 208 1. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 40
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 41
Ściśnij sprężynę.
Krok 42
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 43
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – Peugeot 208 1. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 54
Połącz przegub kulowy do zwrotnicy.
Krok 55
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 56
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 57
Zainstaluj i dociśnij nową śrubę zwrotnicy.
Krok 58
Wkręć mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 59
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18.
Krok 60
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Peugeot 208 1 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 61
Wyczyść gniazda montażowe tulei stabilizatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 62
Wkręć mocowania wsporników tulei stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 63
Zainstaluj wahacz stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16.
Krok 64
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Krok 65
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 66
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 43 Nm.
Krok 67
Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy. Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora.
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. Peugeot 208 1
Krok 71
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 72
Obniż samochód.
Krok 73
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 74
Załóż zaślepkę mocowania amortyzatora.
Krok 75
Zamontuj i zabezpiecz osłonę podszybia wycieraczek znajdującą się po prawej stronie.
Krok 76
Dokręć nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #32. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 245 Nm.
Krok 77
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.
Krok 78
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 79
Zamknij maskę.
Krok 80
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu PEUGEOT 208 I Hatchback (CA_, CC_).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące PEUGEOT 208 I Hatchback (CA_, CC_)
Zobacz więcej
Top 5 przyczyn stukania w zawieszeniu | Wskazówki od AUTODOC
8 największych błędów popełnianych przez właścicieli samochodów | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie zrobić pianownicę | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów w naprawie hamulców | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w PEUGEOT 208