Poluzuj śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 3
Podnieś samochód.
Wymiana: amortyzatory I sprężyny – Mercedes W201. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Odkręć dolne elementy mocujące amortyzator. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 9
Wyczyść element mocujący łączący łącznik stabilizatora z wahaczem. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 10
Wyczyść mocowania wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 11
Odkręć element złączny łączący łącznik stabilizatora z wahaczem poprzecznym. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 13
Odłącz łącznik stabilizatora od wahacza.
Krok 14
Poluźnij element złączny łączący wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 15
Podeprzyj tylny wahacz w miejscu, w którym jest on przymocowany do ramy pomocniczej. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 16
Odkręć mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Odkręć śrubę mocującą. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Krok 18
Odłącz wahacz od ramy pomocniczej i opuść hydrauliczny podnośnik skrzyni biegów. Jeśli to konieczne, użyj łomu.
Z tego względu, że wahacz jest obciążony sprężyną, hydrauliczny podnośnik skrzyni biegów powinien być opuszczany wyłącznie w pionowej płaszczyźnie, aby zapobiec gwałtownemu zsunięciu się wahacza i jego przemieszczeniu.
Krok 19
Zdejmij sprężynę.
Krok 20
Oczyść gniazda mocujące sprężyny śrubowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 21
Wyczyść gniazda montażowe wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 22
Zamontuj gumową podkładkę usztywniającą na nowej sprężynie śrubowej.
Krok 23
Zamontuj sprężynę.
AUTODOC poleca:
Upewnij się, że sprężyna śrubowa jest odpowiednio umieszczona w swoich gniazdach mocująćych.Obydwie sprężyny śrubowe tylnego zawieszenia powinno wymieniać się jednocześnie.Procedura wymiany jest taka sama dla lewych i prawych sprężyn śrubowych tylnego zawieszenia.
Krok 24
Zamontuj wahacz na ramie pomocniczej. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów. Jeśli to konieczne, użyj łomu.
Krok 25
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 26
Podeprzyj tylny wahacz poprzeczny. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 27
Połącz łącznik stabilizatora do wahacza.
Krok 28
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 29
Aby prawidłowo dokręcić elementy mocujące, należy podnieść elementy zawieszenia do pozycji roboczej.
Krok 30
Dokręć mocowanie łączące wahacz poprzeczny z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.
Krok 31
Dokręć dolne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Krok 32
Dokręć element mocujący łączący łącznik drążka stabilizatora z wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 33
Dokręć mocowania łączące wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.
Krok 34
Wyjmij podparcie spod tylnego wahacza poprzecznego.
AUTODOC poleca:
Mercedes W201 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 35
Oczyść gniazdo mocujące felgi koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 36
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
Krok 37
Zamontuj koło.
AUTODOC poleca:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 38
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 39
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 40
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu MERCEDES-BENZ 190 (W201).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ 190 (W201)
Zobacz więcej
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
TOP 5 błędów przy wymianie amortyzatorów | Wskazówki od AUTODOC
Jak odnowić felgi? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ 190