Jak wymienić wahacz przedni dolny w BMW 6 Coupe (E63) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
16
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 6 Coupe (E63) 630 i,
BMW 6 Coupe (E63) 635 d,
BMW 6 Coupe (E63) 630 i,
BMW 6 Coupe (E63) M,
BMW 6 Coupe (E63) 650 i,
BMW 6 Coupe (E63) 630 i,
BMW 6 Coupe (E63) 645 Ci
…
Zobacz więcej
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Wahacz do 6 Coupe (E63) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 9
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
Krok 11
Wyczyść elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 12
Odkręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 9. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10.
Krok 13
Odłącz czujnik poziomowania reflektorów.
Krok 14
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 15
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 16
Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 18
Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 20
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 21
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 22
Odkręć śrubę mocującą wspornik łącznika stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 23
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 24
Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
AUTODOC poleca:
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW 6 (E63). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 25
Odłącz dźwignię dolną od zwrotnicy.
Krok 26
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 27
Zdejmij dźwignię.
Krok 28
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 29
Zainstaluj nową dźwignię.
AUTODOC poleca:
Podczas instalowania stosuj tylko nowe bolce i nakrętki.Nie zaszkodź osłonę przegubu kulowego.
Krok 30
Połącz dolne ramię ze zwrotnicą.
Krok 31
Unieś hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
Krok 32
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 33
Wkręć śrubę mocującą wspornik łącznika stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 34
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 35
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 36
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 37
Dokręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
Krok 38
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 41
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 42
Połącz przegub kulowy ze zwrotnicą.
Krok 43
Wkręć mocowania przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Dociśnij mocowanie złącza stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 46
Podłącz z powrotem czujnik poziomowania reflektorów.
Krok 47
Wkręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 9. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10.
Krok 48
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 49
Dokręć śrubę mocującą wspornik łącznika stabilizatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 50
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 51
Dokręć elementy mocujące czujnik poziomowania reflektorów. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 7 Nm.
Krok 52
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
Krok 53
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
Krok 54
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 55
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 56
Dokręć tylne mocowanie łączące wahacz do ramy pojazdu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 57
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
BMW 6 (E63) – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 58
Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Zastosuj smar miedziany.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 61
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: wahacz przedni dolny – BMW 6 (E63). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 62
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW 6 (E63)
Krok 63
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 64
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 65
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 6 Coupe (E63)
Zobacz więcej
Rzeczy, których nigdy nie należy robić z manualną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
Jak wymienić szpilkę koła? | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja zacisków hamulcowych | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów przy wymianie świec zapłonowych | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 6 SERIES