Objawy wadliwego systemu ogrzewania
- ! Po rozgrzaniu silnika nagrzewnica nie generuje ciepła.
- ! W samochodzie unosi się dziwny zapach po załączeniu nagrzewnicy.
- ! Wentylator nie działa lub działa tylko w jednym trybie roboczym.
- ! Widoczny wyciek płynu chłodniczego.
- ! System pracuje głośniej niż zwykle i wydaje dźwięki pękania lub trzaskania.
Główne przyczyny awarii i jak je zidentyfikować
-
Uwięzione powietrze lub niski poziom płynu chłodniczego.
Zaparkuj swój pojazd na płaskiej powierzchni i pozostaw silnik do ostygnięcia. Otwórz maskę. Zdejmij korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego. Sprawdź poziom płynu chłodniczego i uzupełnij go w razie potrzeby. -
Uszkodzony termostat.
Odpal silnik. Sprawdź dolny przewód chłodnicy, gdy tylko wskaźnik temperatury zacznie odczytywać wartość większą od zera. Powinien być zimny w dotyku. Jeżeli natychmiast się nagrzewa, może istnieć problem z termostatem. Sprawdź dolny przewód chłodnicy, kiedy temperatura płynu chłodniczego osiągnie 85°C. Musi być ciepły lub nawet gorący. Jeżeli jest wciąż zimny, termostat jest na pewno wadliwy. -
Zapchany rdzeń nagrzewnicy i zapchane rury.
Wyczyść rdzeń nagrzewnicy z brudu i ciał obcych. Wyjmij rdzeń nagrzewnicy i opłucz go specjalnym środkiem. -
Wadliwy silnik dmuchawy.
Sprawdź obwód elektryczny, zwłaszcza styki. Upewnij się, że szczotki i łożyska nie są zużyte. -
Uszkodzony zawór nagrzewnicy lub klapka nawiewu nagrzewnicy.
Skontroluj wizualnie zawór nagrzewnicy lub klapkę nawiewu nagrzewnicy. Jeśli zauważysz, że dźwignia zaworu sterującego jest skorodowana, gumowe uszczelki są wysuszone lub zawór nagrzewnicy albo klapka nawiewu nagrzewnicy są zużyte, wymień te elementy.
Den
uśmiechnięty mechanik z masą doświadczenia w występowaniu w filmikach instruktażowych AUTODOC Nigdy nie widziany bez swoich gogli ochronnych jeździ BMW X5 E53 marzy o otrzymaniu Gold Play Button, dzięki 1 000 000 subskrypcji na YouTubie
Skomentuj