Jednym z najczęściej występujących uszkodzeń tarcz hamulcowych jest ich przegrzanie. W przypadku przegrzania, temperatura tarczy osiąga wartość krytyczną, klocek hamulcowy zaczyna się ślizgać na płycie, a wydajność układu hamulcowego jest zmniejszona do minimum.
Jak wykryć przegrzanie tarczy hamulcowej.
Przegrzanie tarczy hamulcowej można wykryć poprzez inspekcję tej części. Stal jest najpowszechniej stosowanym materiałem do produkcji tarcz hamulcowych. Po podgrzaniu, materiał zmienia swój kolor. Stalowa tarcza ogrzewa się do temperatury krytycznej, staje się jasno pomarańczowa i po ochłodzeniu staje się purpurowa.
Jeżeli oględziny ujawnią zmianę koloru tarczy hamulcowej, należy natychmiast skontaktować się z punktem serwisowym w celu kompleksowej diagnozy. Po wykryciu usterki, wymiana tarcz hamulcowych i klocków jest obowiązkowa. Procedura ta może być przeprowadzona przez Ciebie. Nasze szczegółowe przewodniki wideo pomogą Ci to zrobić.
Jak zapobiec przegrzewaniu tarcz hamulcowych
Aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu tarcz hamulcowych i zapewnić najbardziej efektywny proces hamowania, AutoDoc zaleca co następuje:
- Wymienić tarcze i klocki hamulcowe w odpowiednim czasie;
- Zainstalować komponenty wysokiej jakości;
- Powierzyć naprawy mechanikom jeśli brakuje Ci doświadczenia;
- Wymienić tarcze parami na osi dla równowagi obciążenia;
- Podczas długotrwałego zjazdu, hamować silnikiem;
- Kontrolować grubość tarczy hamulcowej.
Przypomnijmy, że okres użytkowania przednich tarcz hamulcowych wynosi 30 000-40 000 km i tylnych 40 000-50 000 km. Wartości te zależą od stylu jazdy. Agresywna jazda z ostrym hamowaniem zmniejsza żywotność tarcz hamulcowych.
Skomentuj