Skrzynia biegów Allshift: niezbędne informacje, rodzaje, cechy i parametry techniczne

Skrzynia biegów Allshift: niezbędne informacje, rodzaje, cechy i parametry techniczne

Allshift to zautomatyzowana manualna skrzynia biegów montowana w niektórych modelach marki Mitsubishi. Jest ona w stanie pracować zarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym. Jej debiut miał miejsce w 2004 roku w samochodach Mitsubishi Colt 6. generacji.

Zasada działania skrzyni biegów Allshift

Skrzynia biegów Allshift jest oparta o manualną skrzynię biegów, która została zmodernizowana o siłowniki elektromechaniczne. Zapewniają one automatyczną pracę podzespołu sprzęgła oraz mechanizmu selektora zmiany biegów. Siłowniki sterowane są za pomocą elektronicznej jednostki sterującej posiadającą specjalistyczne oprogramowanie. W celu redukcji biegu kierowca powinien przesunąć dźwignią selektora do pozycji “-”, a w celu zmiany biegu na wyższy – do pozycji “+”. Aby przełączyć na tryb automatyczny kierowca powinien przesunąć dźwignią selektora do pozycji „A”.

Parametry techniczne skrzyni biegów Allshift   

Kod skrzyni biegówProducentIlość biegówRodzaj przeniesienia napęduMax pojemność silnika (L)Modele
452 AMT; 453 AMTGetrag6Napęd przedni, napęd na cztery koła1.3; 1.5Mitsubishi Colt

Typowe awarie skrzyni biegów Allshift   

  • Wskutek błędów oprogramowania zmianie biegów towarzyszą szarpania i wibracje. Czasami nie ma możliwości wrzucenia biegu wstecznego.
  • Przedwczesna awaria siłownika sprzęgła.
  • Szybkie zużycie bębnów skrzyni biegów.
  • Tuleje silnika siłownika ulegają zużyciu wskutek wycieku oleju do podzespołu bębna, na przykład, wskutek wypadku drogowego.

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *