Allshift to zautomatyzowana manualna skrzynia biegów montowana w niektórych modelach marki Mitsubishi. Jest ona w stanie pracować zarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym. Jej debiut miał miejsce w 2004 roku w samochodach Mitsubishi Colt 6. generacji.
Zasada działania skrzyni biegów Allshift
Skrzynia biegów Allshift jest oparta o manualną skrzynię biegów, która została zmodernizowana o siłowniki elektromechaniczne. Zapewniają one automatyczną pracę podzespołu sprzęgła oraz mechanizmu selektora zmiany biegów. Siłowniki sterowane są za pomocą elektronicznej jednostki sterującej posiadającą specjalistyczne oprogramowanie. W celu redukcji biegu kierowca powinien przesunąć dźwignią selektora do pozycji “-”, a w celu zmiany biegu na wyższy – do pozycji “+”. Aby przełączyć na tryb automatyczny kierowca powinien przesunąć dźwignią selektora do pozycji „A”.
Parametry techniczne skrzyni biegów Allshift
Kod skrzyni biegów | Producent | Ilość biegów | Rodzaj przeniesienia napędu | Max pojemność silnika (L) | Modele |
452 AMT; 453 AMT | Getrag | 6 | Napęd przedni, napęd na cztery koła | 1.3; 1.5 | Mitsubishi Colt |
Typowe awarie skrzyni biegów Allshift
- Wskutek błędów oprogramowania zmianie biegów towarzyszą szarpania i wibracje. Czasami nie ma możliwości wrzucenia biegu wstecznego.
- Przedwczesna awaria siłownika sprzęgła.
- Szybkie zużycie bębnów skrzyni biegów.
- Tuleje silnika siłownika ulegają zużyciu wskutek wycieku oleju do podzespołu bębna, na przykład, wskutek wypadku drogowego.
Skomentuj