Skrzynia biegów Allshift: niezbędne informacje, rodzaje, cechy i parametry techniczne

Skrzynia biegów Allshift: niezbędne informacje, rodzaje, cechy i parametry techniczne

Allshift to zautomatyzowana manualna skrzynia biegów montowana w niektórych modelach marki Mitsubishi. Jest ona w stanie pracować zarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym. Jej debiut miał miejsce w 2004 roku w samochodach Mitsubishi Colt 6. generacji.

Zasada działania skrzyni biegów Allshift

Skrzynia biegów Allshift jest oparta o manualną skrzynię biegów, która została zmodernizowana o siłowniki elektromechaniczne. Zapewniają one automatyczną pracę podzespołu sprzęgła oraz mechanizmu selektora zmiany biegów. Siłowniki sterowane są za pomocą elektronicznej jednostki sterującej posiadającą specjalistyczne oprogramowanie. W celu redukcji biegu kierowca powinien przesunąć dźwignią selektora do pozycji “-”, a w celu zmiany biegu na wyższy – do pozycji “+”. Aby przełączyć na tryb automatyczny kierowca powinien przesunąć dźwignią selektora do pozycji „A”.

Parametry techniczne skrzyni biegów Allshift   

Kod skrzyni biegówProducentIlość biegówRodzaj przeniesienia napęduMax pojemność silnika (L)Modele
452 AMT; 453 AMTGetrag6Napęd przedni, napęd na cztery koła1.3; 1.5Mitsubishi Colt

Typowe awarie skrzyni biegów Allshift   

  • Wskutek błędów oprogramowania zmianie biegów towarzyszą szarpania i wibracje. Czasami nie ma możliwości wrzucenia biegu wstecznego.
  • Przedwczesna awaria siłownika sprzęgła.
  • Szybkie zużycie bębnów skrzyni biegów.
  • Tuleje silnika siłownika ulegają zużyciu wskutek wycieku oleju do podzespołu bębna, na przykład, wskutek wypadku drogowego.
    Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

    Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty