Skrzynia biegów Ford 4F27E: niezbędne informacje, rodzaje, cechy i parametry techniczne

Skrzynia biegów Ford 4F27E: niezbędne informacje, rodzaje, cechy i parametry techniczne

Skrzynia biegów Ford 4F27E to klasyczna, automatyczna skrzynia biegów z elektroniczną jednostką sterującą, hydraulicznym przemiennikiem momentu obrotowego oraz przekładniami planetarnymi, która montowana jest w samochodach marki Ford i Mazda. Posiada ona 4 biegi oraz tryb pracy manualnej. Została ona po raz pierwszy wypuszczona w 1998 roku i nadal jest wykorzystywana w wielu modelach samochodu. Dana wersja skrzyni biegów została wspólnie skonstruowana przez koncerny Ford Motor Company oraz Mazda Motor Company. Jest to jedna z najbardziej popularnych skrzyni biegów instalowanych w samochodach danych producentów.

Specyfikacje techniczne skrzyni biegów Ford 4F27E   

Kod skrzyni biegówMax pojemność silnika (L)Max moment obrotowy silnika  (N·m)Rodzaj przeniesienia napęduModele
4F27E (FN4A-EL)2.3200 Napęd przedniFord Fiesta 7; Mazda 3; Ford Ixion; Mazda 323; Ford Focus 1, 2; Mazda 5; Mazda 2; Ford C-Max; Mazda 6

Najczęściej spotykane awarie skrzyni biegów Ford 4F27E   

  • Dość szybkie spalenie się zespołu sprzęgła. Jest to spowodowane pewnymi cechami konstrukcyjnymi skrzyni biegów oraz ustawieniami jej jednostki sterującej, co powoduje jej przegrzewanie się.
  • Przedwczesnemu zużyciu ulegają taśmy hamulcowe, powodując trudniejszą zmianę biegów.
  • Nieszczelność uszczelek pompy oleju.
  • Zużywanie się teflonowych pierścieni uszczelniających pompy oraz tylnej osłony, powodujące dalsze wycieki.
  • Przekładnia planetarna posiada wyjątkowo krótką żywotność. 
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty