TD4, TDV6, TDV8: Land Rover silniki typu diesel z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail

TD4, TDV6, TDV8: Land Rover silniki typu diesel z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail

TD4, TDV6, TDV8 to linia silników Diesla montowanych w samochodach marki Land Rover. Reprezentowana jest przez turbodoładowane silniki. Większość z nich wyposażona jest w system bezpośredniego wtrysku Common Rail. Istnieją jednak wersje z różnymi układami zasilania paliwem: z wtryskiem bezpośrednim oraz dystrybucyjną wysokociśnieniową pompą paliwową bez Common Rail lub z wtryskiem do komory wirowej. Tego typu jednostki napędowe były wspólnym rozwiązaniem innych producentów samochodów, takich jak PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company i BMW. Wiele wersji posiada układ twin-turbo, co gwarantuje maksymalną wydajność i osiągi silników, a także doskonałe właściwości trakcyjne.

Popularne silniki TD4, TDV6 i TDV8

Model silnika Oznaczenie silnika Pojemność, l Ilość i układ cylindrów Ilość zaworów Moc, KM Maksymalny moment obrotowy, Nm Stosowane w modelach
TD4 204D3 (M47TUD20) 2.0 4, rzędowy 16 116‒150 280‒330 Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4) 2.2 4, rzędowy 16 122–200 360‒450 Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque
ZSD-424 2.4 4, rzędowy 16 122 360 Land Rover Defender
TDV6 306DT, 30DDTX 3.0 V6 24 211‒306 520‒700 Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover
276DT 2.7 V6 24 190 440 Land Rover Discovery; Range Rover
TDV8 448DT 4.4 V8 32 313‒339 700‒740 Range Rover
368DT 3.6 V8 32 271‒272 630‒640 Land Rover Range Rover; Range Rover Sport

Typowe awarie silników TD4, TDV6 i TDV8

AwarieSilniki
Zawodne klapy wirowe. Ze względu na słabe mocowanie mogą się oderwać i spowodować uszkodzenie tłoków i turbiny.204D3
Koło pasowe wału korbowego psuje się dość szybko.204D3
Proces demontażu wtryskiwaczy jest skomplikowany i pracochłonny. W większości przypadków trzeba je przewiercić.224DT, DW12BTED4
Pompa dostarczająca paliwo do szyny szybko się zużywa z powodu zanieczyszczeń w oleju napędowym. Produkty jego zużycia zatykają wtryskiwacze.ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT
Po przejechaniu 200 000 km spod maski słychać odgłosy stukania, które są spowodowane uszkodzeniem główki i stopy korbowodu.ZSD-424
Silnik gaśnie lub w ogóle się nie uruchamia w związku z kiepską konstrukcją czujnika położenia wału korbowego.306DT, 30DDTX
Przedwczesna awaria łożyska wału korbowego z powodu niedoskonałości jego konstrukcji.306DT, 30DDTX, 276DT
Turbosprężarka zaczyna działać nieprawidłowo z powodu usterek mechanizmu napędowego.276DT
Plastikowe elementy kolektora dolotowego pękają, podobnie jak rury powietrza.448DT
Pęknięta obudowa termostatu powoduje przegrzewanie silnika.368DT
Wyciek oleju z turbosprężarki prowadzi do niedostatecznego smarowania jednostki napędowej.368DT
[Głosów: 0   Average: 0/5]