Odkręć nakrętkę mocującą, która łączy łącznik stabilizatora z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 14
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 15
Wyczyść śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 16
Wykręć śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Wyczyść mocowania wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 18
Odkręć mocowanie łączące wahacz ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 20
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 21
Wyczyść element złączny, który mocuje widły amortyzatora do kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 22
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 23
Wykręć śrubę mocującą, która łączy kolumnę amortyzatora z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #Е14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 24
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 25
Odłącz widły amortyzatora od kolumny amortyzatora. Użyj młotka.
Krok 26
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 27
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6 Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 31
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Alfa Romeo 147 937. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 32
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 33
Zdejmij sprężynę.
Krok 34
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
Krok 35
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 36
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 37
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 38
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 39
Ściśnij sprężynę.
Krok 40
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 41
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6 Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Dokręć śrubę mocującą, która łączy kolumnę amortyzatora z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 85 Nm.
Krok 60
Dokręć mocowanie łączące wahacz ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 61
Dokręć element złączny, który łączy stabilizator poprzeczny z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Krok 62
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 63
Dokręć śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 64
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Alfa Romeo 147 937. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 65
Zabezpiecz mocowania zwrotnicy. Zabezpiecz mocowania kolumny amortyzatora. Nasmaruj wszystkie przeguby łącznika stabilizatora. Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Zastosuj smar miedziany.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 68
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Alfa Romeo 147 937. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 69
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. Alfa Romeo 147 937
Krok 70
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 71
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 108 Nm.
Krok 72
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 73
Dokręć górne mocowania kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące ALFA ROMEO 147 (937)
Zobacz więcej
Sprawdzanie rozrusznika bez jego demontażu | Wskazówki od AUTODOC
8 największych błędów popełnianych przez właścicieli samochodów | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów w naprawie hamulców | Wskazówki od AUTODOC
5 wskazówek samochodowych na zimowy dzień | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w ALFA ROMEO 147