Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 21
Ściśnij sprężynę.
Krok 22
Oczyść drążek amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 23
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Zdejmij górne mocowanie kolumny. Użyj łomu.
Krok 25
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 26
Zdejmij sprężynę.
Krok 27
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
Krok 28
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 29
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 30
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 31
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 32
Ściśnij sprężynę.
Krok 33
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 34
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 6. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 33 Nm.
Podłącz widły amortyzatora do kolumny amortyzatora. Skorzystaj z gumowego młotka.
Krok 41
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 42
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 43
Wkręć element złączny, który łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #E18. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 44
Dokręć śrubę mocującą, która łączy kolumnę amortyzatora z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 77 Nm.
Krok 45
Dokręć śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.+45°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 46
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 47
Dokręć element złączny, który łączy stabilizator poprzeczny z widłami amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 48
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
ALFA ROMEO SPIDER (939) – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – ALFA ROMEO SPIDER (939). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 52
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 53
Obniż samochód.
Krok 54
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 44 Nm.
Krok 55
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 56
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 57
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 58
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Popularne poradniki serwisowe do Alfa Romeo Spider 939
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące ALFA ROMEO SPIDER (939)
Zobacz więcej
Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
Jak łatwo naprawić przebitą oponę | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie zrobić pianownicę | Wskazówki od AUTODOC
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w ALFA ROMEO SPIDER