Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w BMW 1 Hatchback (E81) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
2
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 1 Hatchback (E81) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 130 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 123 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 130 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E81) 116 d,
BMW 1 Hatchback (E81) 118 i
…
Zobacz więcej
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do 1 Hatchback (E81) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 9
Rozłącz przewody czujnika ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 10
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 11
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza typu Torx T45. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
Krok 13
Wyczyść mocowania łączące wahacz z ramą montażową. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 14
Poluzuj przedni element złączny wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
Krok 15
Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
Krok 16
Wyciągnij tylne mocowanie wahacza.
Krok 17
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 18
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 20
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 21
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW 1 (E81). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że zwrotnica jest podparta.
Krok 22
Obniż samochód.
Krok 23
Odkryj maskę silnika.
Krok 24
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E81)
Krok 27
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 28
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW 1 (E81). Profesjonaliści zalecają:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 29
Ściśnij sprężynę.
Krok 30
Usuń zaślepkę mocowania amortyzatora. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 33
Zdejmij górne mocowanie kolumny. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 34
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 35
Zdejmij sprężynę.
Krok 36
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW 1 (E81). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 37
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Krok 38
Zdejmij gumową podkładkę usztywniającą spod sprężyny zawieszenia. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW 1 (E81). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 39
Zamontuj podkładkę sprężyny.
Krok 40
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 41
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 42
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 43
Ściśnij sprężynę.
Krok 44
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 45
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW 1 (E81). Profesjonaliści zalecają:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 46
Załóż zaślepkę mocowania amortyzatora.
Krok 47
Rozluźnij sprężynę.
Krok 48
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 49
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 50
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E81)
Krok 51
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 34 Nm.
Krok 52
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 53
Zamknij maskę.
Krok 54
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 55
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 56
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 57
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 58
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 59
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 60
Zamontuj tylne mocowanie wahacza.
Krok 61
Wkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
Krok 62
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 63
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 58 Nm.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 66
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza typu Torx T45. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 67
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 68
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 68 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 69
Dokręć tylne mocowanie wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki). Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 68 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 70
Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Zastosuj smar miedziany.
Krok 71
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW 1 (E81). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 72
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 73
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW 1 (E81). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 74
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E81)
Krok 75
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 76
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 77
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 1 Hatchback (E81)
Zobacz więcej
Jak pomalować zacisk hamulcowy | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna naprawa alternatora | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
5 błędów w czyszczeniu wnętrza samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 1 SERIES