
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić sprężyny zawieszenia przód w BMW 1 Hatchback (E81) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
11
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 1 Hatchback (E81) 120d, BMW 1 Hatchback (E81) 130 i, BMW 1 Hatchback (E81) 118 i, BMW 1 Hatchback (E81) 120i, BMW 1 Hatchback (E81) 118 d, BMW 1 Hatchback (E81) 120d, BMW 1 Hatchback (E81) 120i, BMW 1 Hatchback (E81) 116 d, BMW 1 Hatchback (E81) 130 i, BMW 1 Hatchback (E81) 118 d, BMW 1 Hatchback (E81) 120i, BMW 1 Hatchback (E81) 116 d, BMW 1 Hatchback (E81) 120d … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
BMW 1 Hatchback (E81) 120d, BMW 1 Hatchback (E81) 130 i, BMW 1 Hatchback (E81) 118 i, BMW 1 Hatchback (E81) 120i, BMW 1 Hatchback (E81) 118 d, BMW 1 Hatchback (E81) 120d, BMW 1 Hatchback (E81) 120i, BMW 1 Hatchback (E81) 116 d, BMW 1 Hatchback (E81) 130 i, BMW 1 Hatchback (E81) 118 d, BMW 1 Hatchback (E81) 120i, BMW 1 Hatchback (E81) 116 d, BMW 1 Hatchback (E81) 120d … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zawieszenie do 1 Hatchback (E81) i innych modeli BMW
Sprężyna zawieszenia
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 13
Klucz płasko-oczkowy o numerze 15
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Klucz płasko-oczkowy o numerze 22
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 17
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 21
Bity typu Torx T45
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Płaskie dłuto
Młotek
Śrubokręt Płaski
Hydrauliczna sprężarka do sprężyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 1 (E81). AUTODOC zaleca:
- Obydwie sprężyny śrubowe przedniego zawieszenia powinno wymieniać się jednocześnie.
- Procedura wymiany jest taka sama dla lewych i prawych sprężyn śrubowych przedniego zawieszenia.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – BMW 1 (E81) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Zabezpiecz koła klinami.
- Krok 2Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
- Krok 3Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.Krok 4Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E81)
- Krok 5Ściągnij koło.
- Krok 6Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 7Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 8Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.Krok 9Rozłącz przewody czujnika ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 10Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 11Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza typu Torx T45. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 12Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
- Krok 13Wyczyść mocowania łączące wahacz z ramą montażową. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 14Poluzuj przedni element złączny wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
- Krok 15Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
- Krok 16Wyciągnij tylne mocowanie wahacza.Krok 17Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 18Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 19Odkręć śrubę mocującą.Krok 20Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
- Krok 21Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 1 (E81). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:Upewnij się, że zwrotnica jest podparta.
- Krok 22Obniż samochód.Krok 23Odkryj maskę silnika.Krok 24Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 25Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.Krok 26Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E81)
- Krok 27Wyjmij kolumnę resorującą.
- Krok 28Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 1 (E81). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
- Krok 29Ściśnij sprężynę.Krok 30Usuń zaślepkę mocowania amortyzatora. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 31Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 32Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 33Zwolnij sprężynę śrubową.Krok 34Zdejmij górne mocowanie kolumny. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 35Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.AUTODOC poleca:Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 1 (E81). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
- Krok 36Zdejmij sprężynę.
- Krok 37Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
- Krok 38Zamontuj osłonę oraz odbojnik na amortyzatorze.
- Krok 39Ściśnij sprężynę.Krok 40Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
- Krok 41Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 1 (E81). Wskazówka od AUTODOC:Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
- Krok 42Załóż zaślepkę mocowania amortyzatora.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW 1 Hatchback (E81)
Popularne poradniki serwisowe do BMW E81
Kompletne poradniki wymiany produktu Sprężyny w różnych modelach samochodu BMW 1 SERIES
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące BMW 1 Hatchback (E81)
Zobacz więcej
- Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
- Jak usunąć zarysowania z plastiku w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
- 8 największych błędów popełnianych przez właścicieli samochodów | Wskazówki od AUTODOC
- Co zrobić, gdy maska Twojego samochodu nie chce się otworzyć | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 1 SERIES
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE