Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w BMW E82 - poradnik naprawy
ściągnięć:
1
Wyświetlenia:
65
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 1 Coupe (E82) 118 d,
BMW 1 Coupe (E82) 135 i,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 123 d,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 120 i,
BMW 1 Coupe (E82) 118 d
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić przedni amortyzator w BMW Seria 1 E82 [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do 1 Coupe (E82) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 18
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
AUTODOC poleca:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Krok 19
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 20
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
Krok 22
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 23
Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 25
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 26
Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 27
Usuń śruby mocujące.
Krok 28
Zdejmij wahacze. Użyj łomu.
Krok 29
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 30
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 31
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 32
Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 33
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 34
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Wskazówka:
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 35
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 36
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Wskazówka od AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 41
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 42
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 43
Zdejmij sprężynę.
Krok 44
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 45
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 46
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 47
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 48
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 49
Ściśnij sprężynę.
Krok 50
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 51
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Wskazówka:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 68
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 69
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 70
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 71
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 72
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 73
Dokręć tylne mocowanie wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 68 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 74
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 68 Nm.+90°
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Profesjonaliści zalecają:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 75
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 82 Nm.
Krok 76
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Krok 77
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 78
Podłącz wtyczkę czujnika ABS.
Krok 79
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 80
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 81
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 58 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 84
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 85
Zainstaluj koło.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E82. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 86
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 87
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 88
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 89
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 34 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 1 Coupe (E82)
Zobacz więcej
Co zrobić, gdy zaświeci się kontrolka silnika | Wskazówki od AUTODOC
5 wskazówek samochodowych na zimowy dzień | Wskazówki od AUTODOC
Dlaczego hamulce piszczą? | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 przyczyn, dla których Twój samochód piszczy | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 1 SERIES