Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 15
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 16
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 17
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 19
Ściągnij koło.
Krok 20
Oczyść element mocujący wał napędowy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 21
Odkręć element mocujący wału napędowego. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 22
Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 23
Usuń nakrętkę mocującą. Skorzystaj z nasadki o numerze #30.
Krok 24
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 25
Odkręć obejmę mocującą przewód hamulcowy od amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 26
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 27
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 28
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 29
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Odkręć element złączny, który łączy stabilizator poprzeczny z wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 32
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 33
Zdejmij zawleczkę. Użyj łomu.
Krok 34
Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 35
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19.
Krok 36
Odłącz dźwignię dolną od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 37
Wyjmij wał napędowy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
Krok 38
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 39
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 40
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 41
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Peugeot 107 PM PN – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących.
Krok 42
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 43
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Peugeot 107 PM PN. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 47
Zdejmij uchwyt amortyzatora, osłonę oraz odbojnik.
AUTODOC poleca:
Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.
Krok 48
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 49
Zdejmij sprężynę.
Krok 50
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 51
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 52
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 53
Ściśnij sprężynę.
Krok 54
Zamontuj mocowanie, osłonę przeciwpyłową oraz odbojnik amortyzatora.
Krok 55
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Użyj klucza łańcuchowego. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Peugeot 107 PM PN. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 67
Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 68
Połącz dolne ramię ze zwrotnicą.
Krok 69
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 70
Dokręć obejmę mocującą przewód hamulcowy do amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 71
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 72
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 52 Nm.
Krok 73
Zamontuj nakrętkę mocującą.
Krok 74
Dokręć nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 216 Nm.
Krok 75
Zamocuj ponownie element mocujący wału napędowego. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 76
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 98 Nm.
Krok 77
Zamontuj zawleczkę. Użyj łomu.
Krok 78
Dokręć element złączny, który łączy stabilizator poprzeczny z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 18 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 81
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Peugeot 107 PM PN. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 82
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. Peugeot 107 PM PN
Krok 83
Obniż samochód.
Krok 84
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące PEUGEOT 107 Hatchback (PM_, PN_)
Zobacz więcej
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
Jak odnowić kierownicę | Wskazówki od AUTODOC
Jak uruchomić samochód po długim postoju? | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna naprawa alternatora | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w PEUGEOT 107