Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 9
Odłącz przewód hamulcowy od amortyzatora. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 10
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 11
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 13
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 14
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 15
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW X5 E53. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Upewnij się, że zwrotnica jest podparta.
Krok 16
Obniż samochód.
Krok 17
Odkryj maskę silnika.
Krok 18
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 19
Odkręć śruby i wyciągnij zbiornik na płyn do wycieraczek. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW X5 E53. Wskazówka od AUTODOC:
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 22
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 23
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW X5 E53. Profesjonaliści zalecają:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7.
Krok 27
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 28
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 29
Zdejmij sprężynę.
Krok 30
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW X5 E53. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 31
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 32
Zamontuj osłonę oraz odbojnik na amortyzatorze.
Krok 33
Ściśnij sprężynę.
Krok 34
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 35
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW X5 E53. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 36
Rozluźnij sprężynę.
Krok 37
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 38
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 39
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących. BMW X5 E53
Krok 40
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 34 Nm.
Krok 41.1
Zamontuj zbiornik na płyn do wycieraczek i dokręć jego śruby mocujące.
Krok 41.2
Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 42
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 43
Zamknij maskę.
Krok 44
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 45
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 46
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 47
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 48
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 49
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 50
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 250 Nm.
Krok 51
Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Krok 52
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 53
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 56
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW X5 E53. AUTODOC zaleca:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 57
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW X5 E53
Krok 58
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 59
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 140 Nm.
Krok 60
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu BMW X5 (E53).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW X5 (E53)
Zobacz więcej
Przegląd samochodu, który należy wykonać po zimie | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna naprawa alternatora | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW X5