Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić zestawu naprawczego zacisku hamulcowego w samochodzie – poradnik naprawy
ściągnięć:
219
Wyświetlenia:
2066
Jak naprawić zacisk hamulca [PORADNIK AUTODOC]


zestaw naprawczy i związane z nim części układu hamulcowego
zestaw odpowiednich narzędzi
zmywacz do hamulców i szczotka
zacisk przewodu hamulcowego
smar do prowadnic
płyn hamulcowy odpowiedni dla Twojego samochodu
zestaw do odpowietrzania hamulców
narzędzie do wyciskania tłoczków
klucz dynamometryczny
AUTODOC poleca
- Przyjrzyj się konstrukcji i elementom mocującym zacisku hamulcowego
- Każdy zacisk hamulcowy posiada osłonę przeciwpyłową tłoczka i uszczelnienie, które zapewniają szczelność
- 1.
Aby naprawić zacisk hamulcowy, należy uzyskać do niego dostęp poprzez podniesienie samochodu i zdjęcie koła - 2.
Użyj podnośnika samochodowego lub lewarka z podporami i klinami pod koła - 3.
Oczyść obszar roboczy, szczególnie w miejscu połączenia przewodu z zaciskiem, oraz elementy mocujące - 4.
Odkręcić złącze przewodu hamulcowegoWażne!Przedtem należy zacisnąć przewód opaską zaciskową, aby zapobiec wyciekowi płynu hamulcowego - 5.
Odkręć elementy mocujące zacisk hamulcowy - 6.
Jeżeli zacisku nie da się zdjąć, włóż odpowiednie narzędzie pomiędzy jego obudowę a tarczę hamulcową - 7.
Wciśnij tłoczek za pomocą narzędzia - 8.
Jeśli to nie zadziała, podważ obudowę zacisku, podpierając narzędzie na wsporniku zaciskuZachowaj ostrożność!Przewód hamulcowy nie powinien pozostawać zaciśnięty zbyt długo, ponieważ może się zdeformowaćJeśli to możliwe, użyj zatyczki do przewodu hamulcowego - 9.Solidnie zabezpiecz zacisk i przygotuj odpowiedni drewniany klocek, aby zapobiec wystrzeleniu tłoczka10.
Wciśnij dyszę powietrzną w otwór, w którym podłączony jest przewód hamulcowyWażne!Nie należy tworzyć całkowicie szczelnego połączeniaNiewielkie ujście powietrza pozwoli Ci wyregulować siłę, która wypchnie tłoczek na zewnątrz - 11.
Dostarczaj powietrze z przerwami, obserwując ruch tłoczkaZachowaj ostrożność!Tłoczek gwałtownie wyskoczy z uszczelnienia - 12.
Podważ osłonę i zsuń ją, a następnie zdemontuj tłoczekUwaga!Tłoczek może być trudny do wyjęcia z powodu korozjiW tym przypadku możesz również wykorzystać do zaaplikowania siły do tłoczka ciśnienie płynu w układzie - 13.
Zaciśnij przewód hamulcowy i przygotuj pojemnik na płyn hamulcowy - 14.
Umieść zacisk hamulcowy w pojemniku i podłącz do niego przewód hamulcowyEksperci z AUTODOC zalecają:Żeby to wykonać, będziesz potrzebować kogoś do pomocyJedna osoba będzie kontrolować, jak daleko wysuwa się tłoczek, a druga będzie naciskać pedał hamulca - 15.
Zdejmij zacisk z przewodu, w celu umożliwienia przepływu płynu hamulcowego przy wciśniętym pedale hamulca - 16.
Aby zapobiec gwałtownemu wysunięciu się tłoczka, umieść przed nim klocki hamulcowe - 17.
Wciskając pedał hamulca sprawdzaj poziom płynu hamulcowego w zbiorniku. Jest to konieczne, aby zapobiec przedostawaniu się powietrza do układu - 18.
Jeśli usłyszysz charakterystyczny dźwięk lub zobaczysz ślady płynu hamulcowego, sprawdź, czy tłoczek można łatwo wyjąć - 19.
Zaciśnij przewód hamulcowy, aby zapobiec wyciekowi płynu hamulcowego - 20.
Zdejmij klocki hamulcowe, wyciągnij tłoczek i odłącz zacisk - 21.
Sprawdź stan tłoczka i zacisku - 22.
Sprawdź, w jaki sposób osłona przeciwpyłowa jest przymocowana do obudowy zaciskuUwaga!Może być zabezpieczona pierścieniem zabezpieczającym lub po prostu zamontowana w gnieździe mocowaniaDla pewniejszego zamocowania osłona przeciwpyłowa może mieć metalową podstawę - 23.
Zdejmij uszczelnienie znajdujące się pomiędzy obudową zacisku a tłoczkiem - 24.
Zdemontuj wszystkie części wchodzące w skład zestawu naprawczego, takie jak kołki prowadzące i ich mocowania oraz osłony przeciwpyłowe - 25.
Oczyść obudowę zacisku hamulcowego i wszystkie gniazda mocowania - 26.
Jeśli osłona przeciwpyłowa jest zamontowana wewnątrz elementu, należy dokładnie oczyścić jej gniazdo mocowaniaWażne!Niektóre tłoczki mają fabrycznie nałożoną powłokę antykorozyjną i mają zazwyczaj jednolity ciemny kolorPowierzchnia robocza tłoczka musi być gładka i wolna od korozji i uszkodzeń - 27.
W przypadku stwierdzenia uszkodzeń wymień tłoczek - 28.
Przed ponownym montażem przygotuj niewielką ilość nowego płynu hamulcowego - 29.
Jeśli osłona przeciwpyłowa znajduje się na zewnątrz obudowy zacisku, należy najpierw załóż ją na tłoczek - 30.
Następnie włóż tłoczek do obudowy zacisku i zamontuj osłonę przeciwpyłową - 31.
Jeśli osłona przeciwpyłowa jest zamontowana od wewnątrz, należy ją najpierw zamontować - 32.
Następnie zamontuj tłoczekUwaga!Należy postępować ostrożnie, aby nie uszkodzić części - 33.
Zamontuj osłonę przeciwpyłową i upewnij się, że jest ona dobrze osadzona w rowkach montażowychWażne!Nie należy używać żadnego smaru podczas montażu osłony przeciwpyłowej, ponieważ może to utrudnić instalacjęUżycie smaru będzie wymagane podczas montażu tłoczka - 34.
Nasmaruj tłoczek i załóż na niego osłonę przeciwpyłową - 35.
Nałóż trochę smaru na uszczelnienieUwaga!Proces montażu osłony przeciwpyłowej na tłoczku może być dość skomplikowany, a w niektórych przypadkach może być potrzebny pomocnikPodczas wsuwania tłoczka do obudowy zacisku należy równomiernie rozprowadzić osłonę przeciwpyłową - 36.
Jeśli nie masz pomocnika, użyj sprężonego powietrza
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Układ hamulcowy: Popularne poradniki serwisowe
Najlepsze instrukcje dotyczące naprawy
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE

















































