CDTi: Opel,Vauxhall silniki typu diesel z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail

CDTi: Opel,Vauxhall silniki typu diesel z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail

CDTi to silniki Diesla z systemem wtrysku paliwa Common Rail, montowane w samochodach Opel i Vauxhall. Wiele modeli wspomnianych marek jest wyposażonych w tego typu jednostki napędowe od 2003 roku. Niektóre silniki CDTi są wspólnym rozwiązaniem koncernów General Motors i Fiat. Silniki mają 4 cylindry i 16 zaworów, wyposażone są w turbosprężarkę i w większości posiadają intercooler. W zależności od wersji można zastosować napęd pasowy lub łańcuchowy w układzie rozrządu zaworowego. Zasadniczo tego typu silniki charakteryzują się niezawodnością, dobrą trakcją, oszczędnością paliwa i przyjaznością dla środowiska.

Popularne silniki CDTi

Oznaczenie silnika Pojemność, l Moc, KM Moment obrotowy, Nm Rok rozpoczęcia produkcji Stosowane w modelach
A13DTE 1.3 90‒95 180–200 2009 Opel Astra J; Opel Corsa D; Opel Combo D; Opel Meriva B
A17DTJ 1.7 110 260 2009 Opel Astra J; Opel Astra H; Opel Zafira B
A17DTR 1.7 125 280 2009 Opel Astra J; Opel Zafira B; Opel Astra H
A20DTH 2.0 160–170 350 2008 Opel Cascada A; Opel Zafira C; Opel Astra J; Opel Insignia A
Z13DTJ 1.3 75 170 2005 Opel Agila B; Opel Combo C; Opel Corsa D; Opel Meriva A
Z13DTH 1.3 90 200 2005 Opel Corsa D; Opel Astra H
Z17DTH 1.7 101 240 2003 Opel Astra H; Opel Corsa C; Opel Combo C; Opel Meriva A
Z19DTH 1.9 150 320 2004 Opel Astra H; Opel Signum A; Opel Vectra C; Opel Zafira B
B16DTH 1.6 136 320 2013 Opel Astra J; Opel Meriva B

Typowe awarie silników CDTi

Awarie Silniki
Łańcuch rozrządu przedwcześnie się psuje. A13DTE, Z13DTH
Tuleje wtryskiwaczy paliwa stają się nieszczelne ze względu na niszczenie uszczelek gumowych. Często wynika to ze stosowania niskiej jakości płynu chłodniczego. A17DTR, A17DTJ, Z17DTH
Jednostka napędowa ma tendencję do blokowania się podczas jazdy z dużą prędkością, co jest spowodowane niedoborem oleju w łożyskach wału korbowego. A20DTH
Silnik jest bardzo wrażliwy na spadek poziomu oleju: w przypadku niewystarczającego poziomu dochodzi do poślizgu łańcucha, a jego dźwigienki zaworowe ulegają uszkodzeniu. Z13DTH
Elementy systemu Common Rail często stają się niezdatne do użytku. Z17DTH

Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty