
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić osłonę przegubu w samochodzie – poradnik naprawy
ściągnięć:
587
Wyświetlenia:
4633
Jak wymienić osłonę przegubu [PORADNIK AUTODOC]


Pokrętka
Klucz nasadowy do kół
Klucz nasadowy
Szczypce montażowe
Podnośnik
Stopery do zaciskania przewodów
Uwaga!
- Przeguby napędowe/homokinetyczne są montowane po obu stronach wałka półosi
- Położenie elementów zależy od rodzaju napędu: przedni, tylny lub na wszystkie koła
- Przeguby napędowe są narażone na znaczne obciążenia i pracują w miejscach, które nie są chronione przed brudem i wilgocią
- Dlatego też muszą być stale smarowane i chronione przed niekorzystnymi czynnikami środowiskowymi
- W tym celu przegub jest uszczelniany za pomocą osłony przeciwpyłowej
- Jej jakość i stan mają bezpośredni wpływ na żywotność przegubu napędowego
- 1.Aby zdemontować zewnętrzną osłonę przegubu, po prostu wyjmij przegub napędowy z piasty koła. Podczas wymiany wewnętrznej osłony przeciwpyłowej może być konieczne zdjęcie całej półosi napędowej
- 2.Zewnętrzny przegub napędowy jest zwykle mocowany do piasty za pomocą śruby lub nakrętki. Musisz uwolnić element mocujący lub wyjąć z niego zawleczkę i odkręcić goWażne!Aby zapobiec obracaniu się koła i trzymać się wymogów bezpieczeństwa, najlepiej poluzuj element mocujący, gdy wszystkie koła samochodu znajdują się na ziemi
- 3.Jeśli nie da się zdjąć półosi napędowej, upewnij się, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby wyjąć przegub napędowy z piasty
- 4.Użyj przebijaka i młotka, aby wybić przegubAUTODOC poleca:Przebijak przykładaj tylko do środkowego otworu przegubu napędowego, aby nie uszkodzić wielowypustów
- 5.Zdejmij przegub kulowy lub odłącz zwrotnicę od kolumny amortyzatora
- 6.Zdejmij zaciski osłony przeciwpyłowej
- 7.Odłącz przegub napędowy od półosiEksperci z AUTODOC zalecają:Aby zdjąć przegub napędowy tego rodzaju, użyj jego własnej śruby mocującej
- 8.Wymień pierścień zabezpieczający, sprawdź wielowypusty wałka półosi pod kątem zużycia
- 9.Zdejmij osłonę i wyczyść stary smar z przegubu napędowego
- 10.Zamocuj przegub napędowy w imadleZachowaj ostrożność!Aby uniknąć uszkodzenia wielowypustów, zabezpiecz część za jej obudowę. Możesz również użyć drewnianych wkładek do szczęk imadła
- 11.Zdejmij osłonę z przegubu napędowego, podważając ją odpowiednim narzędziem. Postępuj ostrożnie, ponieważ w środku znajduje się duża ilość smaruUwaga!Plamy smaru na osłonie w miejscu styku z przegubem napędowym wskazują na utratę szczelnościMoże to być spowodowane korozją na obudowie przegubu, gdzie przymocowana jest osłona
- 12.Wyjmij podkładkę oporową, tuleję plastikową, która ogranicza kąt przegubu, i śrubę mocującą
- 13.Obróć wewnętrzną część przegubu napędowego w różnych kierunkach, tak daleko, jak to możliwe i wyjmij wszystkie kulki po koleiAUTODOC poleca:Aby poprawnie zamontować podzespół, pamiętaj o tym, w którą stronę powinna być skierowana wewnętrzna bieżnia
- 14.Obróć koszyk o 90° i wyjmij go
- 15.W przypadku tej części należy również zwrócić uwagę, która strona jest skierowana na zespół
- 16.Oceń stopień zużycia rowków obudowy przegubu napędowego
- 17.Dokładnie oczyść wszystkie części przegubu
- 18.Sprawdź, czy elementy przegubu napędowego są w dobrym stanie
- 19.Sprawdź, czy nie ma na nich zadrapań, odkształceń i innych uszkodzeń
- 20.Upewnij się, że na otworach w koszyku nie ma śladów zużycia
- 21.Sprawdź, jak wygląda wewnętrzna bieżnia
- 22.Użyj specjalnego smaru do przegubów napędowychWażne!Pamiętaj, że smar do zewnętrznych i wewnętrznych przegubów napędowych jest innyNie mieszaj smarów różnych typów
- 23.Po wyczyszczeniu elementów zmontuj ponownie przegub napędowy i wypełnij go smarem
- 24.Zapobiegnij przedostaniu się smaru na zewnętrzną stronę obudowy przegubu napędowego, aby można było bezpiecznie założyć osłonę
- 25.Odtłuść gniazdo montażowe osłony przegubu i nasuń ją na wałek półosi
- 26.Dokręć obejmę i odwróć osłonę na drugą stronę, aby zapobiec jej zabrudzeniu
- 27.Zamontuj podkładkę oporową i plastikową tuleję
- 28.Załóż nowy pierścień zabezpieczający
- 29.Wyrównaj wielowypusty przegubu napędowego z tymi na półosi
- 30.Naciśnij przegub napędowy, aby pokonać opór pierścienia zabezpieczającego i zatrzaśnij przegub w miejscuZachowaj ostrożność!Aby uniknąć uszkodzenia wielowypustów, do obudowy należy przyłożyć siłę za pomocą tulei lub zabieraka o odpowiedniej średnicy
- 31.Ustaw przegub tak, aby był ustawiony pod kątem prostym do półosi
- 32.Odtłuść powierzchnię obudowy przegubu napędowego i ostrożnie załóż osłonę
- 33.Upewnij się, że obejmy są prawidłowo zamontowane i że osłona jest zamontowana w swoim gnieździe montażowym
- 34.Demontaż tego typu przegubu może wymagać użycia specjalnego narzędzia
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
1 - użytkowników zagłosowało
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Przegub Wału Napędowego / Wały Napędowe: Popularne poradniki serwisowe
Najlepsze instrukcje dotyczące naprawy
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE