Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić osłonę przegubu w samochodzie – poradnik naprawy
ściągnięć:
707
Wyświetlenia:
5447
Jak wymienić osłonę przegubu [PORADNIK AUTODOC]


Pokrętka
Klucz nasadowy do kół
Klucz nasadowy
Szczypce montażowe
Podnośnik
Stopery do zaciskania przewodów
Uwaga!
- Przeguby napędowe/homokinetyczne są montowane po obu stronach wałka półosi
- Położenie elementów zależy od rodzaju napędu: przedni, tylny lub na wszystkie koła
- Przeguby napędowe są narażone na znaczne obciążenia i pracują w miejscach, które nie są chronione przed brudem i wilgocią
- Dlatego też muszą być stale smarowane i chronione przed niekorzystnymi czynnikami środowiskowymi
- W tym celu przegub jest uszczelniany za pomocą osłony przeciwpyłowej
- Jej jakość i stan mają bezpośredni wpływ na żywotność przegubu napędowego
- 1.
Aby zdemontować zewnętrzną osłonę przegubu, po prostu wyjmij przegub napędowy z piasty koła. Podczas wymiany wewnętrznej osłony przeciwpyłowej może być konieczne zdjęcie całej półosi napędowej - 2.
Zewnętrzny przegub napędowy jest zwykle mocowany do piasty za pomocą śruby lub nakrętki. Musisz uwolnić element mocujący lub wyjąć z niego zawleczkę i odkręcić goWażne!Aby zapobiec obracaniu się koła i trzymać się wymogów bezpieczeństwa, najlepiej poluzuj element mocujący, gdy wszystkie koła samochodu znajdują się na ziemi - 3.
Jeśli nie da się zdjąć półosi napędowej, upewnij się, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby wyjąć przegub napędowy z piasty - 4.
Użyj przebijaka i młotka, aby wybić przegubAUTODOC poleca:Przebijak przykładaj tylko do środkowego otworu przegubu napędowego, aby nie uszkodzić wielowypustów - 5.
Zdejmij przegub kulowy lub odłącz zwrotnicę od kolumny amortyzatora - 6.
Zdejmij zaciski osłony przeciwpyłowej - 7.
Odłącz przegub napędowy od półosiEksperci z AUTODOC zalecają:Aby zdjąć przegub napędowy tego rodzaju, użyj jego własnej śruby mocującej - 8.
Wymień pierścień zabezpieczający, sprawdź wielowypusty wałka półosi pod kątem zużycia - 9.
Zdejmij osłonę i wyczyść stary smar z przegubu napędowego - 10.
Zamocuj przegub napędowy w imadleZachowaj ostrożność!Aby uniknąć uszkodzenia wielowypustów, zabezpiecz część za jej obudowę. Możesz również użyć drewnianych wkładek do szczęk imadła - 11.
Zdejmij osłonę z przegubu napędowego, podważając ją odpowiednim narzędziem. Postępuj ostrożnie, ponieważ w środku znajduje się duża ilość smaruUwaga!Plamy smaru na osłonie w miejscu styku z przegubem napędowym wskazują na utratę szczelnościMoże to być spowodowane korozją na obudowie przegubu, gdzie przymocowana jest osłona - 12.
Wyjmij podkładkę oporową, tuleję plastikową, która ogranicza kąt przegubu, i śrubę mocującą - 13.
Obróć wewnętrzną część przegubu napędowego w różnych kierunkach, tak daleko, jak to możliwe i wyjmij wszystkie kulki po koleiAUTODOC poleca:Aby poprawnie zamontować podzespół, pamiętaj o tym, w którą stronę powinna być skierowana wewnętrzna bieżnia - 14.
Obróć koszyk o 90° i wyjmij go - 15.
W przypadku tej części należy również zwrócić uwagę, która strona jest skierowana na zespół - 16.
Oceń stopień zużycia rowków obudowy przegubu napędowego - 17.
Dokładnie oczyść wszystkie części przegubu - 18.
Sprawdź, czy elementy przegubu napędowego są w dobrym stanie - 19.
Sprawdź, czy nie ma na nich zadrapań, odkształceń i innych uszkodzeń - 20.
Upewnij się, że na otworach w koszyku nie ma śladów zużycia - 21.
Sprawdź, jak wygląda wewnętrzna bieżnia - 22.
Użyj specjalnego smaru do przegubów napędowychWażne!Pamiętaj, że smar do zewnętrznych i wewnętrznych przegubów napędowych jest innyNie mieszaj smarów różnych typów - 23.
Po wyczyszczeniu elementów zmontuj ponownie przegub napędowy i wypełnij go smarem - 24.
Zapobiegnij przedostaniu się smaru na zewnętrzną stronę obudowy przegubu napędowego, aby można było bezpiecznie założyć osłonę - 25.
Odtłuść gniazdo montażowe osłony przegubu i nasuń ją na wałek półosi - 26.
Dokręć obejmę i odwróć osłonę na drugą stronę, aby zapobiec jej zabrudzeniu - 27.
Zamontuj podkładkę oporową i plastikową tuleję - 28.
Załóż nowy pierścień zabezpieczający - 29.
Wyrównaj wielowypusty przegubu napędowego z tymi na półosi - 30.
Naciśnij przegub napędowy, aby pokonać opór pierścienia zabezpieczającego i zatrzaśnij przegub w miejscuZachowaj ostrożność!Aby uniknąć uszkodzenia wielowypustów, do obudowy należy przyłożyć siłę za pomocą tulei lub zabieraka o odpowiedniej średnicy - 31.
Ustaw przegub tak, aby był ustawiony pod kątem prostym do półosi - 32.
Odtłuść powierzchnię obudowy przegubu napędowego i ostrożnie załóż osłonę - 33.
Upewnij się, że obejmy są prawidłowo zamontowane i że osłona jest zamontowana w swoim gnieździe montażowym - 34.
Demontaż tego typu przegubu może wymagać użycia specjalnego narzędzia
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
1 - użytkowników zagłosowało
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Przegub Wału Napędowego / Wały Napędowe: Popularne poradniki serwisowe
Najlepsze instrukcje dotyczące naprawy
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE

















































