Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić przegub zewnętrzny w samochodzie – poradnik naprawy
ściągnięć:
2255
Wyświetlenia:
13981
Jak wymienić przegub napędowy [PORADNIK AUTODOC]


Śrubokręt płaski
Pokrętka
Klucz nasadowy do kół
Klucz nasadowy
Ściągacz przegubów napędowych
Szczypce montażowe
Podnośnik
Stopery do zaciskania przewodów
Uwaga!
- Przegub napędowy to przegub homokinetyczny
- Przenosi moment obrotowy z mechanizmu różnicowego na koło za pośrednictwem półosi napędowej
- Każda półoś ma dwa przeguby napędowe
- Jeden na końcu półosi przy kole i jeden na drugim końcu, w skrzyni biegów lub przekładni głównej
- Objawy uszkodzonego przegubu napędowego to luz lub odgłos klikania przy ruszaniu lub manewrowaniu
- 1.
Elementy mocujące należy poluzować, gdy wszystkie koła samochodu znajdują się na ziemiUwaga!Zewnętrzny przegub napędowy to zazwyczaj przegub kulowyZapewnia skuteczne przenoszenie momentu obrotowego przy dużych kątach zgięcia i kompensuje skok zawieszenia - 2.
Aby zdjąć zewnętrzny przegub napędowy, nie musisz zdejmować półosi napędowej, możesz po prostu odłączyć ją od piasty koła. Z reguły półoś napędowa jest mocowana w piaście za pomocą śruby lub nakrętki. W niektórych modelach samochodów wykorzystywana jest również zawleczka - 3.
Upewnij się, że półoś napędowa ma wystarczający skok wzdłużny, aby umożliwić wyjęcie przegubu napędowego - 4.
Wybij przegub napędowy z piasty, uderzając w jej środkowy otwór - 5.
Odłącz przegub napędowy od zwrotnicy lub piasty. Aby to zrobić, może być konieczne zdjęcie przegubu kulowego lub odłączenie zwrotnicy od kolumny amortyzatora - 6.
Następnie zdejmij obejmy osłony przeciwpyłowejAUTODOC poleca:Aby zdjąć ten rodzaj przegubu z półosi, możesz użyć śruby półosi - 7.
Zdejmij obejmy, podważ osłonę przeciwpyłową i upewnij się, że nie jest przyklejona do półosiWażne!Wewnętrzne elementy przegubu napędowego są uszczelnione za pomocą szczelnej osłony przeciwpyłowejUtrzymuje ona smar wewnątrz i chroni podzespół przed szkodliwymi wpływami środowiska - 8.
Sprawdź wielowypusty na półosi. Zużyte wielowypusty mogą powodować luz w przegubieUwaga!Aby zdemontować ten rodzaj przegubu napędowego, potrzebujesz specjalnych narzędzi - 9.
Zdejmij obejmy osłony przeciwpyłowej - 10.
Użyj ściągacza i nakrętki półosi, aby zdjąć przegub napędowy z półosi - 11.
Zdejmij osłonę przeciwpyłową, podkładkę oporową i plastikową tuleję, która ogranicza kąt zgięcia przegubu napędowegoNastępujące objawy wskazują na konieczność wymiany przegubu napędowego:zużyta bieżnia wewnętrznamatowe plamy na powierzchniach kulekzużyty lub skorodowany koszykzużyte lub skorodowane rowki w obudowie - 12.
Nasmaruj nowy przegub napędowy, jeśli nie ma w nim smaru fabrycznegoEksperci z AUTODOC zalecają:Zwróć uwagę, że smary do wewnętrznych i zewnętrznych przegubów napędowych mają różny skład - 13.
Nałóż większość smaru na wewnętrzną stronę przegubu napędowego - 14.
Pochyl przegub w różnych kierunkach, aby równomiernie rozprowadzić smar - 15.
Odtłuść miejsce mocowania osłony przegubu napędowego na półosi - 16.
Przesuń osłonę przeciwpyłową dalej wzdłuż półosi, z dala od jej miejsca mocowania, tak aby nie przeszkadzała podczas montażu przegubu napędowego - 17.
Zamontuj pierścień zabezpieczający - 18.
Umieść przegub napędowy na końcu półosi - 19.
Upewnij się, że przegub napędowy i półoś są w jednej linii - 20.
Przyłóż siłę do obudowy przegubu za pomocą wystarczająco długiego ściągacza do tulei - 21.
Możesz też uderzyć środkowy otwór za pomocą przebijaka - 22.
Kontynuuj do momentu, aż pierścień zabezpieczający znajdzie się we właściwej pozycjiUwaga!Gdy jest prawidłowo osadzony, w przegubie dopuszczalny jest niewielki luz osiowy - 23.
Nałóż resztę smaru na przegub napędowy - 24.
Nie dopuść, aby smar dostał się na miejsce mocowania osłony przeciwpyłowej, w przeciwnym razie osłona nie będzie dobrze zabezpieczona - 25.
Ostrożnie zamontuj osłonę przeciwpyłową w jej miejscu mocowania - 26.
Sprawdź, czy ściśle przylega do obudowy przegubu napędowegoUwaga!Osłona przeciwpyłowa nie powinna się obracać - 27.
Upewnij się, że obejmy są ustawione prawidłowo i są właściwie wyrównane - 28.
Aby nie uszkodzić osłony przeciwpyłowej, nie dokręcaj zbyt mocno obejmUwaga!W większości przypadków będziesz potrzebować specjalnego narzędzia do zaciśnięcia obejm - 29.
Sprawdź, czy osłona przeciwpyłowa jest prawidłowo osadzona - 30.
Odwróć osłonę na drugą stronę, aby nie zabrudzić jej smarem podczas montażu przegubu napędowego
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
1 - użytkowników zagłosowało
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Przegub Wału Napędowego / Wały Napędowe: Popularne poradniki serwisowe
Najlepsze instrukcje dotyczące naprawy
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE














































