Co to jest All-Trac? Właściwości i dane techniczne

Co to jest All-Trac? Właściwości i dane techniczne

All-Trac to system stałego napędu na cztery koła instalowany w niektórych samochodach marki Toyoty od 1988 do 2000 roku. Został on opracowany przez japońskiego producenta samochodowego Toyota Motor Corporation w 1986 roku i został początkowy nazwany GT-Four.W tamtych czasach był on uważany za rewolucyjny ze względu na blokadę środkowego mechanizmu różnicowego. Uprzednio był on praktycznie niespotykany w samochodach osobowych.

Konstrukcja systemu All-Trac oraz jego zasada działania

W pierwszych wersjach systemu wyjściowy moment obrotowy skrzyni biegów był dostarczany do środkowego mechanizmu różnicowego, który był zintegrowany z przednim mechanizmem różnicowym. Moc była następnie przenoszona równomiernie pomiędzy osie. Dzięki temu zwiększona została przyczepność kół na wszystkich rodzajach nawierzchni. Istniała także możliwość manualnej blokady skrzyni rozdzielczej za pomocą przycisku “Center Diff. Lock” znajdującego się w kabinie samochodu. Po jego aktywacji osie zostały ze sobą sztywno sprzężone, a wały napędowe przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego obracały się z taką samą prędkością.

Nieco później środkowy mechanizm różnicowy został zastąpiony sprzęgłem wiskotycznym.

Samochody wyposażone w system All-Trac

Model Lata produkcji Pakiety wyposażenia, które obejmowały dany system Pojemność silnika (L) Moc silnika (KM)
Camry V20 1988–1991 DX, LE 2 82–140 
Corolla E90 1988–1992 Standard i SR5 1.6 95–125 
Previa XR10 1990–1999 DX, LE 2.4 135
Celica А60 1988–1993 Standard 2 203–205
RAV4 XA10 1995–2000  2 119–129
    Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

    Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty