i-CTDi i i-DTEC to nazwy turbodoładowanych silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Są one stosowane w samochodach marki Honda od 2002 roku. Dane jednostki napędowe są autorskim wynalazkiem koncernu Honda Motor Company. Są one znane ze swojej niezawodności i łatwej konserwacji oraz zwiększają oszczędność paliwową.
Parametry silników i-CTDi i i-DTEC
Silniki CTDi i i-DTEC posiadają 4 cylindry i 16 zaworów. Blok silnika wykonany jest z aluminium, a tłoki cylindrowe z żeliwa. Dzięki temu zmniejszona jest waga silnika, który znacznie szybciej nagrzewa się. Głowica cylindrów jest aluminiowa. Mechanizm układu rozrządu napędzany jest łańcuchem. Wszystkie wersje wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii.
Popularne silniki i-CTDi i i-DTEC
Nazwa wersji | Kod | Pojemność (L) | Max moc (KM) | Max moment obrotowy silnika (N·m) | Data rozpoczęcia produkcji | Modele Hondy wyposażone w dany rodzaj silnika |
i-CTDi | N22A | 2.2 | 140 | 340 | 2002 | Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV |
i-DTEC | N22B | 2.2 | 150−180 | 350−380 | 2008 | Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III |
N16A | 1.6 | 120−160 | 300−350 | 2013 | Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II |
Typowe awarie silników i-CTDi i i-DTEC
Awarie | Silniki |
Trudności w odpaleniu silnika podczas niskiej temperatury otoczenia. | N22A; N22B |
Łańcuch rozrządu jest podatny na wyciąganie nawet przy wyjątkowo niskim przebiegu. | N22A |
Częste awarie turbosprężarki. | N22A |
Częste pękanie kolektora wydechowego. | N22A |
Szybkie zatkanie zaworu EGR oraz pękanie rury wlotowej. | N22A; N22B |
Przedwczesne uszkodzenie koła pasowego wału korbowego. | N22A |
Częsta awaria wtryskiwaczy piezoelektrycznych. | N22B; N16A |
Awaria niskociśnieniowej pompy paliwa wskutek braku terminowej wymiany filtra paliwa. | N22B |
Przedwczesne zatkanie filtra cząstek stałych. | N16A |
Skomentuj