S-matic: cechy, zalety i wady

S-matic: cechy, zalety i wady

S-matic to funkcja manualnej zmiany biegów w automatycznych skrzyniach biegów instalowanych w samochodach marki Honda. Je debiut miał miejsce w 1999 roku, kiedy wypuszczona została druga generacja Hondy Odyssey. Funkcja S-matic umożliwia kierowcy manualne sterowanie skrzynią biegów, które jest w stanie zwiększyć dynamikę i prowadzenie samochodu, a także przyczynia się do niezawodnego ruszenia autem na śliskich nawierzchniach.

Zasada działania skrzyni biegów S-matic

Skrzynia biegów S-matic została skonstruowana przez przedsiębiorstwo Honda Motor Co., Ltd Group. Zamiast zestawu przekładni planetarnych, który jest typowy dla większości hydraulicznych, automatycznych skrzyni biegów, dana skrzynia biegów posiada dwa wały wyposażone w przekładnie; każdy z nich jest aktywowany przez odpowiednią hydrauliczną jednostkę sterującą. W celu włączenia trybu manualnego kierowca powinien przesunąć dźwignią selektora w odpowiedni otwór, a następnie do pozycji “+” lub “-”, aby wrzucić wyższy bieg lub go zredukować.

Parametry techniczne skrzyni biegów S-matic

Kod skrzyni biegówKody wersjiIlość biegówModele
H5BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA5Honda Avancier; Honda Odyssey

Typowe awarie skrzyni biegów S-matic

  • Przedwczesne zatkanie zewnętrznego filtra drobnocząsteczkowego typu spin-on.
  • Awaria sprzęgła jednokierunkowego w przypadku pracy skrzyni biegów pod zbyt dużymi obciążeniami.
  • Zniszczenie tylnego bębna sprzęgłowego.
  • Dość częsta awaria tylnych łożysk.
  • Uszkodzenie obudowy zaworu regulacji przepływu spowodowane obniżeniem się ciśnienia w układzie, powodujące awarię skrzyni biegów.
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty