TACshift: cechy, zalety i wady

TACshift: cechy, zalety i wady

TACshift (Touch Activated Control) to tryb manualnej zmiany biegów dla automatycznych skrzyni biegów, które zadebiutowały w 2002 roku w samochodzie koncepcyjnym Pontiac Grand Prix G-Force. Stały się one dostępne także w niektórych wersjach modelu produkcyjnego Pontiac Grand Prix. Nieco później zmieniły one nazwę na TAPshift.

Zasada działania

Hydropneumatyczna, elektronicznie sterowana skrzynia biegów GM 4T65E wyposażona była  w system TACshift. A trybie automatycznym kierowca był w stanie wybrać kilka ustawień skrzyni biegów. W trybie manualnym biegi można było zmieniać za pomocą łopatek zmiany biegów z oznaczeniem “+” i “-”.

Parametry techniczne skrzyni biegów z funkcją TACshift

Kod skrzyni biegówRodzaj przeniesienia napęduMax pojemność silnika (L)Max moment obrotowy silnika  (N·m)Data rozpoczęcia produkcjiModele
GM 4T65EFWD, AWD3.83801995–2008Pontiac Grand Prix

Typowe awarie skrzyni biegów z funkcją TACshift

  • Z biegiem czasu uszkodzeniu ulegają łożyska.
  • Krótka żywotność bębnów sprzęgła.
  • Szybkie zużywanie się tulei i łańcucha napędowego.
  • Zabrudzenie cewek w przypadku braku terminowego wymiany oleju przekładniowego.

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *