MultiJet

MultiJet to termin wykorzystywany w silnikach typu diesel z turbodoładowaniem drugiej generacji wyposażonych w system bezpośredniego wtrysku paliwa typu common rail. Jakie cechy wyróżniają MultiJet od poprzednich generacji silników typu diesel z systemem common rail? Jest on sterowany elektronicznie, dzięki czemu jest w stanie podzielić określoną ilość dostarczanego paliwa na wiele niezależnych wtrysków, zapewniając tym samym cichszą, przyjaźniejszą dla środowiska i wydajniejszą pracę silnika.

Będąc nagrodzonym tytułem “międzynarodowego silnika roku” w 2005, 1.3 MultiJet uzyskał najwyższy wskaźnik spośród innych silników o pojemności od 1.0 do 1.4 litra.

Silnik MultiJet

Jednostki napędowe MultiJet wykorzystywane są w wielu samochodach, takich jak FiatAlfa RomeoLancia.   

Inne silniki wyposażone w system Common Rail:

  • XDi (SsangYong);
  • VCDi (Chevrolet);
  • TiD, TTiD (Saab);
  • TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
  • TDCi (Ford);
  • TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
  • JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia);
  • i-CTDi (Honda);
  • HDi, e-HDi, BlueHDi (Citroën, Peugeot);
  • DI-D (Mitsubishi);
  • DDiS (Suzuki);
  • dCi (Nissan, Renault);
  • D3, D4 and D5 (Volvo);
  • D-4D (Toyota);
  • CRDi (Hyundai, KIA);
  • CRD (Chrysler, Jeep);
  • CiTD (Mazda);
  • CDTi (Opel, Vauxhall);
  • CDI (Mercedes-Benz).
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty