MultiJet to termin wykorzystywany w silnikach typu diesel z turbodoładowaniem drugiej generacji wyposażonych w system bezpośredniego wtrysku paliwa typu common rail. Jakie cechy wyróżniają MultiJet od poprzednich generacji silników typu diesel z systemem common rail? Jest on sterowany elektronicznie, dzięki czemu jest w stanie podzielić określoną ilość dostarczanego paliwa na wiele niezależnych wtrysków, zapewniając tym samym cichszą, przyjaźniejszą dla środowiska i wydajniejszą pracę silnika.
Będąc nagrodzonym tytułem “międzynarodowego silnika roku” w 2005, 1.3 MultiJet uzyskał najwyższy wskaźnik spośród innych silników o pojemności od 1.0 do 1.4 litra.

Jednostki napędowe MultiJet wykorzystywane są w wielu samochodach, takich jak Fiat, Alfa Romeo, Lancia.
Inne silniki wyposażone w system Common Rail:
- XDi (SsangYong);
- VCDi (Chevrolet);
- TiD, TTiD (Saab);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- TDCi (Ford);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia);
- i-CTDi (Honda);
- HDi, e-HDi, BlueHDi (Citroën, Peugeot);
- DI-D (Mitsubishi);
- DDiS (Suzuki);
- dCi (Nissan, Renault);
- D3, D4 and D5 (Volvo);
- D-4D (Toyota);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- CiTD (Mazda);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- CDI (Mercedes-Benz).