Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Czym są łączniki i dźwignie w mechanizmie wycieraczek szyby przedniej?
To elementy, które zapewniają ruch pióra wycieraczki zgodnie z wymaganym trybem roboczym. Łączniki są połączone ze sobą za pomocą zawiasów i dźwigni. Przymocowane są do nich ramiona wycieraczki wyposażone w pióra. Po włączeniu napędu obrót silnika elektrycznego jest przetwarzany w ruch posuwisto-zwrotny łączników. Napędza on wałki przegubu ramienia wycieraczki, a tym samym ramiona wycieraczki.
Jakie są oznaki uszkodzenia łączników i dźwigni mechanizmu wycieraczek szyby przedniej?
Oznakami uszkodzenia tych elementów są: powolne lub nierównomierne poruszanie się piór wycieraczek niezależnie od ustawionego trybu pracy, spontaniczne zatrzymanie się wycieraczek, a także wytwarzanie nietypowych dźwięków podczas pracy. Wycieranie szyby przedniej może się pogorszyć. Po włączeniu wycieraczek ich ramiona pozostają w bezruchu lub nie powracają do pozycji początkowej po ich wyłączeniu.
Co może spowodować awarię łączników i dźwigni mechanizmu wycieraczek szyby przedniej?
Konstrukcja mechanizmu wycieraczek posiada wiele ruchomych elementów, na które negatywnie wpływa wilgoć, brud i brak smarowania. Wymienione czynniki prowadzą do korozji i zablokowania poszczególnych elementów mechanizmu, a także szybkiego wytarcia, co powoduje powstanie nietypowych luzów. Czasami awaria wycieraczek jest spowodowana nieprawidłową regulacją mechanizmu. Uszkodzenie łączników i dźwigni może być również rezultatem włączenia wycieraczek w temperaturze poniżej zera, kiedy pióra są przymarznięte do powierzchni szyby.