Wymienić Olej przekładniowy samemu

Samodzielna wymiana Olej przekładniowy - instrukcje i filmiki instruktażowe

Pomocne poradniki i wskazówki dotyczące wymiany Olej przekładniowy
Marka
Model
Kategoria części samochodowych

Wymiana Olej przekładniowy: instrukcje krok po kroku

Wymiana Olej przekładniowy: samouczki wideo

Najczęściej oglądane filmiki instruktażowe

  • Samodzielna wymiana Olej do sterownika mcp - wideo online
    Jak wymienić olej przekładniowy OPEL ASTRA G CC (F48, F08) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Montaż Olej przekładniowo hydrauliczny samemu instrukcja wideo na SKODA ESTELLE
    Jak wymienić olej przekładniowy SKODA FABIA 1 (6Y5) [PORADNIK AUTODOC]
  • Jak i kiedy wymienić Olej przekładniowy do skrzyni biegów VW PASSAT Variant (3A5, 35I): instrukcje wideo
    Jak wymienić olej przekładniowy VW TRANSPORTER 4 (T4) [TUTORIAL AUTODOC]
Wymiana Olej przekładniowy: samouczki wideo

Najlepsze poradniki w formacie PDF do naprawy samochodu

Chcesz uzyskać więcej przydatnych informacji?

Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.

Wymiana Olej przekładniowy - przewodnik po najlepszych praktykach

Olej przekładniowy: filmy instruktażowe z wymiany - playlista AUTODOC CLUB

  • Wymień Olej przekładniowy samodzielnie - darmowy film instruktażowy
    Play all playlists
    Wymiana olej przekładniowy — instrukcja wideo | Lekcje wideo krok po kroku
Olej przekładniowy przewodnik z rozwiązywania problemów samemu
Porady dotyczące obsługi samochodu
  • Olej przekładniowy do skrzyni biegów wymiana i wiele innych - darmowe porady wideo
    Co należy sprawdzić przed zakupem używanego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
  • Wskazówki do wymiany Olej do skrzyni biegów
    8 złych nawyków za kierownicą | AUTODOC
  • Olej do skrzyni biegów manualnej hacki obsługi
    Jak sprawdzić pompę paliwową | Wskazówki od AUTODOC
  • Wskazówki do obsługi Olej do sterownika mcp
    Top 6 lifehacki z WD-40 | Wskazówki od AUTODOC
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Instrukcje do Olej przekładniowy wymiana - skanuj kod QR
Skanuj

Aby pobrać aplikację:

  • - zeskanuj kod QR
  • - pobierz z App Store
  • - pobierz z Google Play
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty

Najczęściej zadawane pytania na temat wymiany oleju przekładniowego

Jakie funkcje spełnia olej przekładniowy?

Główną funkcją oleju stosowanego w manualnych skrzyniach biegów, skrzyniach rozdzielczych i mechanizmach różnicowych jest smarowanie ruchomych elementów wymienionych mechanizmów. Chroni on elementy stykające się ze sobą przed zużyciem ściernym. Dzięki smarowaniu części poruszają się płynniej, co przyczynia się do lepszej wydajności zużycia paliwa przez pojazd. Poza tym olej usuwa ciepło i produkty zużycia z par ciernych, a warstwa oleju powstała na powierzchni części zapobiega ich korozji.

Olej przekładniowy spełnia te same funkcje w automatycznych skrzyniach biegów. Oprócz tego służy do przenoszenia momentu obrotowego z koła zamachowego silnika na wałki skrzyni biegów.

Jak stwierdzić, czy nadszedł czas na wymianę oleju?

Zaleca się wymianę oleju w manualnych skrzyniach biegów po każdorazowym przejechaniu średnio od 90 000 do 100 000 kilometrów. Płyn roboczy znajdujący się w półautomatycznych skrzyniach biegów posiada krótszą żywotność - około 50 000 - 60 000 kilometrów. Jeśli samochód jest używany do jazdy w trudnych warunkach, na przykład do jazdy terenowej, możliwe że będzie wymagana częstsza wymiana. W każdym przypadku interwał wymiany oleju jest określony przez producenta i podany w instrukcji obsługi pojazdu. W automatycznej skrzyni biegów szarpanie podczas zmiany biegów może oznaczać konieczność wymiany płynu przekładniowego.

Co się stanie, gdy nie dokonam wymiany?

Z biegiem czasu olej przekładniowy utlenia się, co negatywnie wpływa na jego właściwości smarne i antykorozyjne. Ponadto zanieczyszczają go opiłki metalu, które działają jak materiał ścierny i przyspieszają zużycie elementów silnika. Częsty poślizg koła może spowodować gromadzenie się w osadów węglowych. To wszystko prowadzi do szybkiego zużycia elementów skrzyni biegów, zmniejszenia wydajności paliwowej i utrudnionej zmiany biegów.