Instrukcje wymiany Oleje I Płyny w samochodzie

Instrukcje i wskazówki dotyczące naprawy i serwisowania Oleje I Płyny

Tutaj znajdziesz wiele filmików instruktażowych oraz instrukcji dotyczących serwisowania Oleje I Płyny
Marka
Model
Kategoria części samochodowych
Chcesz uzyskać więcej przydatnych informacji?

Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.

Oleje I Płyny: instrukcje dotyczące wymiany i naprawy
Naprawa Oleje I Płyny krok po kroku poradnik pdf

Oleje I Płyny: Najczęściej oglądane filmiki instruktażowe

Rozwiąż problemy ze swoim samochodem oglądając nasz pomocny przewodnik wideo
Olej przekładniowy
Przejdź do sekcji
  • Poradnik wideo na temat samodzielnego naprawy samochodu
    Jak wymienić olej przekładniowy OPEL ASTRA G CC (F48, F08) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Obejrzyj nasz obszerny samouczek wideo i napraw swój samochód
    Jak wymienić olej przekładniowy SKODA FABIA 1 (6Y5) [PORADNIK AUTODOC]
  • Instrukcja wideo dla twojego samochodu
    Jak wymienić olej przekładniowy VW TRANSPORTER 4 (T4) [TUTORIAL AUTODOC]
Rozwiąż problemy ze swoim samochodem oglądając nasz pomocny przewodnik wideo
Olej do automatycznej skrzyni biegów
Przejdź do sekcji
  • Uniwersalne
    Poradnik wideo na temat samodzielnego naprawy samochodu
    Jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów? | Wskazówki od AUTODOC
Rozwiąż problemy ze swoim samochodem oglądając nasz pomocny przewodnik wideo
Olej silnikowy
Przejdź do sekcji
  • Poradnik wideo na temat samodzielnego naprawy samochodu
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w FORD FOCUS 2 TUTORIAL | AUTODOC
  • Obejrzyj nasz obszerny samouczek wideo i napraw swój samochód
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w VW GOLF 5 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcja wideo dla twojego samochodu
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w CITROËN C5 II TUTORIAL | AUTODOC
  • Dowiedz się jak rozwiązywać problemy ze swoim samochodem
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w BMW X3 E83 TUTORIAL | AUTODOC
  • Obejrzyj nasze instrukcje wideo i napraw swój samochód bez żadnych problemów
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w AUDI A6 C5 TUTORIAL | AUTODOC
  • Sprawdź nasz informacyjny wideo o konserwacji samochodu
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w VW TRANSPORTER T4 TUTORIAL | AUTODOC
  • Pomocne wskazówki i porady dotyczące naprawy samochodu w naszym wideo informacyjnym
    Wymiana olej silnikowy i filtr oleju Audi A6 | Tutorial HD
  • Bezpłatny przewodnik wideo na temat naprawy samochodu
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w BMW 3 E36 TUTORIAL | AUTODOC
Rozwiąż problemy ze swoim samochodem oglądając nasz pomocny przewodnik wideo
Olej do układu wspomagania
Przejdź do sekcji
  • Uniwersalne
    Poradnik wideo na temat samodzielnego naprawy samochodu
    Wymiana płynu do wspomagania kierownicy | Wskazówki od AUTODOC
Rozwiąż problemy ze swoim samochodem oglądając nasz pomocny przewodnik wideo
Płyn hamulcowy
Przejdź do sekcji
  • Uniwersalne
    Poradnik wideo na temat samodzielnego naprawy samochodu
    Jak wymienić płyn hamulcowy [PORADNIK AUTODOC]
Naprawa Oleje I Płyny krok po kroku poradnik pdf

Oleje I Płyny: Najlepsze instrukcje dotyczące naprawy

Oleje I Płyny instrukcje obsługi i naprawy online
Praktyczne wskazówki od AUTODOC CLUB
  • Triki do wymiany Oleje I Płyny
    Jak nabłyszczyć opony | Wskazówki AUTODOC
  • Porady dotyczące obsługi Oleje I Płyny
    5 wskazówek samochodowych na zimowy dzień | Wskazówki od AUTODOC
  • Oleje I Płyny hacki obsługi
    Rzeczy, których nigdy nie należy robić z automatyczną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
  • Wskazówki do obsługi Oleje I Płyny
    3 rzeczy, które musisz wiedzieć przed zakupem opon letnich | Wskazówki od AUTODOC
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Oleje I Płyny instrukcja obsługi - skanuj kod QR i zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB
Skanuj

Aby pobrać aplikację:

  • - zeskanuj kod QR
  • - pobierz z App Store
  • - pobierz z Google Play
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty

Najczęściej zadawane pytania na temat wymiany olejów i płynów roboczych

Które płyny samochodowe należy wymieniać?

Wszystkie płyny robocze i oleje w samochodzie należy okresowo wymieniać. Dotyczy to oleju silnikowego i przekładniowego, płynu chłodzącego, płynu hamulcowego, a także płynu do układu wspomagania kierownicy. Uzupełniać należy również płyn do spryskiwaczy.

Jak często muszę wymieniać oleje i płyny robocze w moim samochodzie?

Oleje i płyny robocze powinny być wymieniane ściśle według harmonogramu podanego przez producenta samochodu. Olej silnikowy należy wymieniać po każdorazowym przejechaniu 10 000 - 15 000 kilometrów lub co najmniej raz w roku. Olej przekładniowy do ręcznej skrzyni biegów musi zostać wymieniony co 80 000 kilometrów, a olej do automatycznej skrzyni biegów - po przejechaniu 60 000 kilometrów, chyba, że instrukcja obsługi samochodu od producenta stanowi inaczej. Płyn chłodzący zachowuje swoje właściwości przez 40 000 - 50 000 kilometrów przebiegu lub przez 4 lata eksploatacji pojazdu. Płyn do układu wspomagania kierownicy i płyn hamulcowy należy wymieniać średnio co 60 000 kilometrów. W przypadku uszkodzonych elementów lub podzespołów wymienione wyżej interwały mogą być krótsze.

Co powoduje większe zużycie olejów i płynów samochodowych?

Większe zużycie oleju silnikowego może być spowodowane zużyciem silnika lub utratą szczelności jego uszczelek. Poluzowana śruba spustowa lub bagnet olejowy, a także deformacja uszczelek i uszczelnień mogą być z kolei przyczyną większego zużycia oleju przekładniowego. Jeśli przewody chłodnicy są uszkodzone, płyn chłodzący może zacząć wyciekać. Konieczność częstego dolewania płynu hamulcowego wskazuje na zużycie uszczelek klocków i zacisków hamulcowych. Wyciek płynu do układu wspomagania kierownicy jest wynikiem utraty szczelności przekładni kierowniczej.