Instrukcje wymiany Oleje I Płyny w samochodzie

Instrukcje i wskazówki dotyczące naprawy i serwisowania Oleje I Płyny

Tutaj znajdziesz wiele filmików instruktażowych oraz instrukcji dotyczących serwisowania Oleje I Płyny
Marka
Model
Kategoria części samochodowych

Wymiana części Oleje I Płyny: instrukcje krok po kroku

Oleje I Płyny: instrukcje dotyczące wymiany i naprawy
Naprawa Oleje I Płyny krok po kroku poradnik pdf

Najlepsze instrukcje dotyczące naprawy

Naprawa Oleje I Płyny krok po kroku poradnik pdf

Najczęściej oglądane filmiki instruktażowe

DIY wymienić Oleje I Płyny w twoim samochodzie
Olej przekładniowy
Przejdź do sekcji
  • Napraw podręcznik z ilustracjami
    W jaki sposób wymienić olej przekładniowy manualnej skrzyni biegów w SKODA FABIA I (6Y5)
  • Instrukcja warsztatu online
    W jaki sposób wymienić olej przekładniowy manualnej skrzyni biegów w VOLKSWAGEN TRANSPORTER T4 (70XB, 70XC, 7DB, 7DW)
  • Odkryj nasz pouczający samouczek na temat rozwiązywania problemów z samochodem
    W jaki sposób wymienić olej przekładniowy manualnej skrzyni biegów w OPEL ASTRA G (T98, F08, F48)
Rozwiąż problemy ze swoim samochodem oglądając nasz pomocny przewodnik wideo
Olej do układu wspomagania
Przejdź do sekcji
  • Poradnik wideo na temat samodzielnego naprawy samochodu
    Jak wymienić osłonę drążka kierowniczego w PEUGEOT 407 [TUTORIAL]
Rozwiąż problemy ze swoim samochodem oglądając nasz pomocny przewodnik wideo
Olej przekładniowy
Przejdź do sekcji
  • Poradnik wideo na temat samodzielnego naprawy samochodu
    Jak wymienić olej przekładniowy OPEL ASTRA G CC (F48, F08) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Obejrzyj nasz obszerny samouczek wideo i napraw swój samochód
    Jak wymienić olej przekładniowy SKODA FABIA 1 (6Y5) [PORADNIK AUTODOC]
  • Instrukcja wideo dla twojego samochodu
    Jak wymienić olej przekładniowy VW TRANSPORTER 4 (T4) [TUTORIAL AUTODOC]
Rozwiąż problemy ze swoim samochodem oglądając nasz pomocny przewodnik wideo
Olej silnikowy
Przejdź do sekcji
  • Poradnik wideo na temat samodzielnego naprawy samochodu
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Obejrzyj nasz obszerny samouczek wideo i napraw swój samochód
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Instrukcja wideo dla twojego samochodu
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w VW GOLF 5 TUTORIAL | AUTODOC
  • Dowiedz się jak rozwiązywać problemy ze swoim samochodem
    Jak wymienić filtr oleju i oleje silnikowe w MERCEDES-BENZ С W203 [TUTORIAL AUTODOC]
  • Obejrzyj nasze instrukcje wideo i napraw swój samochód bez żadnych problemów
    Jak wymienić filtr oleju i oleje silnikowe w FORD FOCUS 2 (DA) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Sprawdź nasz informacyjny wideo o konserwacji samochodu
    Wymiana olej silnikowy i filtr oleju MERCEDES-BENZ C W202 [TUTORIAL AUTODOC]
  • Pomocne wskazówki i porady dotyczące naprawy samochodu w naszym wideo informacyjnym
    Jak wymienić filtr oleju i oleje silnikowe w NISSAN QASHQAI 1 (J10) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Bezpłatny przewodnik wideo na temat naprawy samochodu
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w PEUGEOT 308 1 T7 (4A_, 4C_) [TUTORIAL AUTODOC]

Najczęściej zadawane pytania na temat wymiany olejów i płynów roboczych

Które płyny samochodowe należy wymieniać?

Wszystkie płyny robocze i oleje w samochodzie należy okresowo wymieniać. Dotyczy to oleju silnikowego i przekładniowego, płynu chłodzącego, płynu hamulcowego, a także płynu do układu wspomagania kierownicy. Uzupełniać należy również płyn do spryskiwaczy.

Jak często muszę wymieniać oleje i płyny robocze w moim samochodzie?

Oleje i płyny robocze powinny być wymieniane ściśle według harmonogramu podanego przez producenta samochodu. Olej silnikowy należy wymieniać po każdorazowym przejechaniu 10 000 - 15 000 kilometrów lub co najmniej raz w roku. Olej przekładniowy do ręcznej skrzyni biegów musi zostać wymieniony co 80 000 kilometrów, a olej do automatycznej skrzyni biegów - po przejechaniu 60 000 kilometrów, chyba, że instrukcja obsługi samochodu od producenta stanowi inaczej. Płyn chłodzący zachowuje swoje właściwości przez 40 000 - 50 000 kilometrów przebiegu lub przez 4 lata eksploatacji pojazdu. Płyn do układu wspomagania kierownicy i płyn hamulcowy należy wymieniać średnio co 60 000 kilometrów. W przypadku uszkodzonych elementów lub podzespołów wymienione wyżej interwały mogą być krótsze.

Co powoduje większe zużycie olejów i płynów samochodowych?

Większe zużycie oleju silnikowego może być spowodowane zużyciem silnika lub utratą szczelności jego uszczelek. Poluzowana śruba spustowa lub bagnet olejowy, a także deformacja uszczelek i uszczelnień mogą być z kolei przyczyną większego zużycia oleju przekładniowego. Jeśli przewody chłodnicy są uszkodzone, płyn chłodzący może zacząć wyciekać. Konieczność częstego dolewania płynu hamulcowego wskazuje na zużycie uszczelek klocków i zacisków hamulcowych. Wyciek płynu do układu wspomagania kierownicy jest wynikiem utraty szczelności przekładni kierowniczej.

Instrukcje dotyczące serwisowania samochodu