Wymienić Zawieszenie silnika samemu

Samodzielna wymiana Zawieszenie silnika - instrukcje i filmiki instruktażowe

Pomocne poradniki i wskazówki dotyczące wymiany Zawieszenie silnika
Marka
Model
Kategoria części samochodowych

Wymiana Zawieszenie silnika: instrukcje krok po kroku

Tutaj możesz znaleźć pomocne poradniki i wskazówki dotyczące wymiany Zawieszenie silnika w popularnych modelach samochodów. Stosowanie się do zaleceń naszych ekspertów pomoże Ci samodzielnie wymienić Zawieszenie silnika. Wybierz swój samochód z paska wyboru i pobierz bezpłatne poradniki i filmiki.
Wymiana Zawieszenie silnika: samouczki wideo

Najczęściej oglądane filmiki instruktażowe

  • Samodzielna wymiana Poduszka olejowa silnika tylne i przednie - wideo online
    Jak wymienić poduszka silnika / zawieszenie silnika w SKODA FABIA 1 (6Y5) [PORADNIK AUTODOC]
  • Montaż Poduszka silnika samemu instrukcja wideo na BMW 3 SERIES
    Jak wymienić poduszka silnika / zawieszenie silnika w BMW 3 (E46) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Jak i kiedy wymienić Wspornik silnika przednie lewy OPEL ASTRA G CLASSIC Caravan (F35): instrukcje wideo
    Jak wymienić poduszka silnika w OPEL ASTRA-G CC 1 (F48_,F08_) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Wymontować Mocowania silnika tylne lewy instrukcje online
    Jak wymienić poduszka silnika w FORD FOCUS MK2 Sedan [PORADNIK AUTODOC]
  • Wskazówki do wymiany Poduszki pod silnik RENAULT
    Jak wymienić poduszka silnika w RENAULT THALIA 1 [TUTORIAL AUTODOC]
  • Dowiedz się jak rozwiązać problem z Łożyskowanie silnika tylne i przednie PEUGEOT: przewodnik wideo
    Jak wymienić poduszka silnika w PEUGEOT 307 (3H) [PORADNIK AUTODOC]
  • Samodzielna wymiana Poduszka olejowa silnika tylne i przednie - wideo online
    Jak wymienić poduszka silnika w MERCEDES-BENZ W211 Klasa E [PORADNIK AUTODOC]
  • Montaż Poduszka silnika samemu instrukcja wideo na VW TRANSPORTER
    Jak wymienić poduszka silnika / zawieszenie silnika w VW TRANSPORTER 4 (T4) [TUTORIAL AUTODOC]
  • Jak i kiedy wymienić Wspornik silnika przednie lewy FORD FOCUS (DAW, DBW): instrukcje wideo
    Jak wymienić poduszka silnika w FORD FOCUS (DAW) [PORADNIK AUTODOC]
  • Wymontować Mocowania silnika tylne lewy instrukcje online
    Jak wymienić poduszka silnika w PEUGEOT 207 [PORADNIK AUTODOC]
  • Wskazówki do wymiany Poduszki pod silnik RENAULT
    Jak wymienić poduszka silnika w RENAULT MEGANE SCENIC [PORADNIK AUTODOC]
  • Dowiedz się jak rozwiązać problem z Łożyskowanie silnika tylne i przednie BMW: przewodnik wideo
    Jak wymienić poduszka silnika w BMW E39 Touring [PORADNIK AUTODOC]
Wymiana Zawieszenie silnika: samouczki wideo

Najlepsze poradniki w formacie PDF do naprawy samochodu

Zawieszenie silnika : prawidłowa utylizacja
Ogólne zalecenia AUTODOC dotyczące redukcji zanieczyszczeń
Wymiana Zawieszenie silnika przednie lewy - przewodnik po najlepszych praktykach

Zawieszenie silnika: filmy instruktażowe z wymiany - playlista AUTODOC CLUB

  • Wymień Zawieszenie silnika samodzielnie - darmowy film instruktażowy
    Play all playlists
    Wymiana poduszka silnika — instrukcja wideo | Lekcje wideo krok po kroku
Zawieszenie silnika przewodnik z rozwiązywania problemów samemu
Porady dotyczące obsługi samochodu
  • Wspornik silnika wymiana i wiele innych - darmowe porady wideo
    4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | AUTODOC
  • Wskazówki do wymiany Mocowania silnika
    Jak nabłyszczyć opony | Wskazówki AUTODOC
  • Łożyskowanie silnika hacki obsługi
    Jak wyczyścić zawór EGR | Wskazówki od AUTODOC
  • Wskazówki do obsługi Poduszka olejowa silnika
    Jak otworzyć samochód bez kluczyka | Wskazówki od AUTODOC
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Instrukcje do Zawieszenie silnika wymiana - skanuj kod QR
Skanuj

Aby pobrać aplikację:

  • - zeskanuj kod QR
  • - pobierz z App Store
  • - pobierz z Google Play
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty

Lista najczęściej występujących kodów DTC - znajdź ich znaczenie i dowiedz się, jak rozwiązać problem

Wspornik silnika: najczęstsze kody błędów

Najczęściej zadawane pytania na temat wymiany poduszki silnika

Co się stanie, gdy poduszki silnika ulegną uszkodzeniu?

Poduszki silnika zapobiegają przenoszeniu wibracji spowodowanych pracą silnika na nadwozie samochodu i jego podzespoły. Co więcej, zapewniają solidne mocowanie silnika. Z tego względu jeśli poduszki uległy uszkodzeniu, wszystkie wibracje, wstrząsy i uderzenia przenoszone są na nadwozie samochodu. Wpływa to na komfort jazdy autem i skraca żywotność wielu istotnych podzespołów samochodowych.

Czy można jeździć samochodem z uszkodzoną poduszką silnika?

Zależy to od rodzaju usterki. Zazwyczaj poduszki silnika zużywają się stopniowo. Ich nieznaczne zużycie samoczynnie przejawia się zwiększonymi wibracjami przenoszonymi na nadwozie, kierownicę i dźwignię zmiany biegów. Jeśli zauważysz wspomniane objawy, nie oznacza to, że musisz od razu wymieniać te elementy. Należy jednak wziąć pod uwagę, że wkrótce będą one wymagały wymiany. Jeśli z kolei element gumowy jest całkowicie pęknięty i oderwany od części metalowej lub mocowania są złamane, poduszki należy natychmiast wymienić. W takim przypadku jazda samochodem może spowodować uszkodzenie innych istotnych układów i podzespołów, jak na przykład przeguby homokinetyczne.

Czy wymiana poduszek silnika jest trudnym zadaniem?

Złożoność tej procedury zależy od konstrukcji samochodu, budowy komory silnika i miejsca montażu wymienianego elementu. Na przykład górne poduszki znajdują się w dość łatwo dostępnym miejscu, dlatego ich wymiana zazwyczaj nie powoduje żadnych problemów. Aby wymienić dolne poduszki, należy podeprzeć (podnieść) cały silnik. Filmy instruktażowe od AUTODOC CLUB pomogą Ci samodzielnie poradzić sobie z wymianą.

Dlaczego poduszki silnika ulegają uszkodzeniu?

Z czasem ich gumowe elementy twardnieją, tracą swoją elastyczność i pękają. Wystawienie części na działanie oleju, płynu chłodniczego i innych płynów technicznych przyspiesza ten proces. Dlatego też wycieki w komorze silnika mogą znacznie skrócić żywotność poduszek silnika. Co więcej, elementy mogą ulec przedwczesnemu zepsuciu wskutek błędów montażowych. Inne szkodliwe czynniki dla tych elementów to agresywny styl jazdy, jazda po nieutwardzonych nawierzchniach drogowych i awarie zawieszenia, przez które poduszki muszą pracować pod większym obciążeniem.

Wysokiej jakości poduszki silnika powinny starczyć na około 100 000 kilometrów. Ilość elementów do zamontowania zależy od konstrukcji silnika i miejsca montażu skrzyni biegów. Zazwyczaj stosuje się 3-5 poduszek. Niektóre z nich są wspólne dla silnika i skrzyni biegów. W instrukcji obsługi samochodu można znaleźć szczegółowe informacje na temat liczby elementów zamontowanych w wersji Twojego auta.

Jakie są objawy zużycia poduszek silnika?

Zużyte elementy mniej skutecznie pochłaniają wibracje, które pojawiają się podczas pracy silnika. Z tego względu wibracje można wyczuć na nadwoziu samochodu, kierownicy i dźwigni zmiany biegów. W niektórych przypadkach, jeśli zużyciu uległa poduszka silnika zamontowana od strony skrzyni biegów, może pojawić się problem z wypadaniem biegu, a podczas przyspieszania autem usłyszysz stukanie ze skrzyni biegów. Podczas uruchamiania silnika możesz również zacząć odczuwać wstrząsy lub szarpnięcia, a podczas przyspieszania lub hamowania usłyszeć odgłosy stukania i trzaski. W samochodach z manualną skrzynią biegów zmiana biegów może być trudniejsza.

W niektórych przypadkach, na przykład gdy silnik całkowicie odłączy się od poduszki, moment obrotowy jest mniej skutecznie przenoszony na koła ze względu na jego przemieszczenie. Kierowca odczuwa to jako utratę mocy i ogólnie zmniejszoną dynamikę pojazdu.

Uszkodzone poduszki mogą powodować zapalenie się na desce rozdzielczej kontrolki „Check Engine” w niektórych samochodach. Najczęściej jednak świecąca się kontrolka jest związana z awarią wewnętrznych elementów silnika, problemami z tworzeniem i zapłonem mieszanki paliwowo-powietrznej, a nie ze stanem technicznym poduszek. Sprawdzenie ich jest w tym przypadku tylko jednym z koniecznych kroków do ustalenia usterki.

Właściciele samochodów często zadają sobie pytanie, czy uszkodzone poduszki silnika powodują nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Elementy te służą pochłanianiu drgań i nie wpływają na pracę silnika. Z tego względu jeśli nie ma żadnych problemów z silnikiem, powinien on działać prawidłowo we wszystkich trybach roboczych. Z drugiej strony kierowcy mogą odczuwać wibracje przenoszone na nadwozie samochodu jako niestabilną pracę silnika na biegu jałowym.