Uzyskaj praktyczne informacje na temat kategorii Słowniczek: wskazówki, life hacki

Słowniczek

Co to jest VDIM? Opis i zasada działania

Co to jest VDIM? Opis i zasada działania

VDIM (system zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu, z ang. Vehicle Dynamics Integrated Management) to zintegrowana technologia kontrolowania parametrów dynamicznych samochodu. Jest on wykorzystywany w samochodach marki Toyota i Lexus. Po …

VDC: definicja, właściwości i zasada działania

VDC: definicja, właściwości i zasada działania

VDC (z ang. Vehicle Dynamic Control) to układ dynamicznej kontroli stabilności, który instalowany jest w samochodach marki Alfa Romeo, Subaru, Fiat, Nissan i Infiniti. Optymalizuje on pracę układu zapobiegającego …

Silniki DDiS: charakterystyka działania

Silniki DDiS: charakterystyka działania

DDiS to turbodoładowane silniki Diesla z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail, które instalowane są w samochodach marki Suzuki. Są one produkowane od 2003 roku. Dane jednostki napędowe są …

Co to jest CRS? Właściwości i dane techniczne

Co to jest CRS? Właściwości i dane techniczne

CRS to skrót oznaczający system bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail i odnoszący się do silników Diesla, które instalowane są w samochodach oraz autobusach produkowanych przez indyjską firmę Ashok Leyland. …

Czym jest system TCS? Definicja, funkcje i zalety

Czym jest system TCS? Definicja, funkcje i zalety

TCS oznacza system kontroli trakcji (z ang. Traction Control System), który instalowany jest w samochodach marki Audi, Peugeot, Volkswagen, Fiat, Renault i Seat. Dany system jest zintegrowany z systemem …

S-matic: cechy, zalety i wady

S-matic: cechy, zalety i wady

S-matic to funkcja manualnej zmiany biegów w automatycznych skrzyniach biegów instalowanych w samochodach marki Honda. Je debiut miał miejsce w 1999 roku, kiedy wypuszczona została druga generacja Hondy Odyssey. …

Silniki D-4D: charakterystyka działania

Silniki D-4D: charakterystyka działania

D-4D to seria turbodoładowanych silników Diesla wyposażonych w system bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail. Są one instalowane w samochodach marki Toyota i Lexus. Zostały one po raz pierwszy zamontowane …

Co to jest TFSI? Osiągi silnika

Co to jest TFSI? Osiągi silnika

TFSI (Turbo fuel stratified injection) to nazwa systemu zasilania benzyną należącego do koncernu Volkswagen Group. Jest ona wykorzystywana do oznaczenia silników turbodoładowanych z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa montowanych w …

TACshift: cechy, zalety i wady

TACshift: cechy, zalety i wady

TACshift (Touch Activated Control) to tryb manualnej zmiany biegów dla automatycznych skrzyni biegów, które zadebiutowały w 2002 roku w samochodzie koncepcyjnym Pontiac Grand Prix G-Force. Stały się one dostępne …

Silniki TSI: czym one są i ich osiągi

Silniki TSI: czym one są i ich osiągi

TSI to seria turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które produkowane są przez niemiecki koncern Volkswagen Group. Pierwszy silnik TSI posiadał pojemność 1.4 litra i został zaprezentowany w 2005 …

Active Select: cechy, zalety i wady

Active Select: cechy, zalety i wady

Active Select to system manualnej zmiany biegów w automatycznych skrzyniach biegów dostępnych w samochodach marki Opel, Holden i Vauxhall. Stał się on dostępny w wczesnych latach 2000-nych. Manualny tryb …

2-Tronic — skrzynie biegów do samochodów Peugeot

2-Tronic — skrzynie biegów do samochodów Peugeot

2-Tronic to 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów instalowana w niektórych samochodach marki Peugeot od 2005 roku. Posiada ona tryb manualnej zmiany biegów i jest w stanie przystosować się do indywidualnego …

Sequential Sportshift: cechy, zalety i wady

Sequential Sportshift: cechy, zalety i wady

Sequential Sportshift to funkcja manualnej zmiany biegów w automatycznych skrzyniach biegów montowanych w samochodach marki Acura, Ford i Honda. Jej debiut miał miejsce w połowie lat 1990-tych. Umożliwiała ona …