Wyświetlany jest kod błędu C1210 i zapala się lampka kontrolna silnika - co to oznacza?
Kod DTC C1210 jest rozpoznawany przez system OBD i wskazuje na problem z czujnikiem ABS lub pomiarem prędkości kół. Ten kod błędu odnosi się do układu przeciwblokującego i może mieć nieco inne znaczenie dla różnych producentów, ale zazwyczaj odnosi się do usterki w obszarze czujnika prędkości koła.
Jakie mogą być przyczyny tego kodu błędu?
- Uszkodzony czujnik ABS na kole
- Uszkodzony kabel czujnika lub pęknięcie kabla
- Zanieczyszczone lub skorodowane połączenia czujnika
- Uszkodzony pierścień czujnika lub pierścień impulsowy
- Luźne połączenia wtykowe na jednostce sterującej ABS
- Uszkodzona jednostka sterująca ABS
- Mechaniczne uszkodzenie zawieszenia koła
- Nieprawidłowy rozmiar opon lub różne rozmiary opon
Jakie objawy występują równolegle z kodem błędu C1210?
- Lampka ostrzegawcza ABS: Kontrolka ABS świeci się na stałe na desce rozdzielczej
- Usterka: Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania nie działa prawidłowo.
- Usterka układu ESP: Kontrola stabilności jazdy może być również zakłócona
- Zachowanie podczas hamowania: Dłuższa droga hamowania podczas hamowania awaryjnego na śliskiej nawierzchni.
- Lampka kontrolna silnika: W niektórych przypadkach może również włączyć się lampka kontrolna silnika.
Jak można usunąć problem z kodem błędu C1210?
- Naprawa kodu błędu EOBD C1210 wymaga systematycznej diagnostyki komponentów ABS.
- Wymienić czujnik ABS: Zidentyfikować uszkodzony czujnik prędkości koła i wymienić na nową oryginalną część, a następnie ponownie skalibrować system
- Naprawa kabla czujnika: Zlokalizuj uszkodzone połączenia kablowe, napraw uszkodzone obszary lub wymień cały zestaw kabli.
- Wyczyść połączenia wtykowe: Odłącz wszystkie wtyczki czujnika ABS, wyczyść sprayem do styków i podłącz ponownie.
- Wymień pierścień czujnika: Wymień uszkodzony pierścień impulsowy na łożysku koła lub wale napędowym i upewnij się, że jest prawidłowo zamontowany.
- Wymień jednostkę sterującą ABS: Jeśli jednostka sterująca jest uszkodzona, należy ją całkowicie wymienić, a następnie zaprogramować.
- Wymienić łożysko koła: Całkowicie wymień zużyte łożysko koła ze zintegrowanym czujnikiem i sprawdź geometrię kół.
FAQ - Często zadawane pytania dotyczące kodu DTC C1210
Czy mogę kontynuować jazdę z kodem błędu C1210?
Tak, pojazd jest zasadniczo gotowy do jazdy, ale system ABS nie działa. W przypadku hamowania awaryjnego koła mogą się zablokować, dlatego naprawa powinna zostać przeprowadzona niezwłocznie.
Ile kosztuje naprawa kodu błędu C1210?
Koszty różnią się w zależności od przyczyny: czujnik ABS kosztuje 50-150 euro, naprawa przewodów 80-200 euro, jednostka sterująca ABS 300-800 euro. Czas pracy wynosi zwykle 1-3 godziny.
Jak mogę samodzielnie zdiagnozować kod usterki C1210?
Kod można odczytać za pomocą skanera OBD. Jednak dokładna lokalizacja uszkodzonego czujnika zwykle wymaga profesjonalnego sprzętu diagnostycznego, który może przetestować każdy czujnik indywidualnie.
Czy kod błędu C1210 znika samoczynnie?
Nie, ten kod DTC nie znika automatycznie. Po naprawie należy usunąć pamięć błędu za pomocą odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.
Czy zła pogoda może wywołać kod C1210?
Tak, wilgoć lub brud mogą tymczasowo wywołać ten kod usterki. Jeśli kod nie zniknie po wysuszeniu i wyczyszczeniu, oznacza to prawdziwą usterkę.
Czy kod błędu C1210 wpływa również na inne systemy?
Tak, ponieważ nowoczesne pojazdy są połączone w sieć, usterka ABS może również wpływać na ESP, wspomaganie ruszania na wzniesieniu i inne systemy wspomagania kierowcy.