Kod usterki P0108 - przewodnik krok po kroku jak go zdiagnozować i usunąć
- P0420
- P0171
- P0300
- P0113
- P0340
- P0335
- P0128
- P0172
- P0011
- P0016
- P0102
- P0135
- P0299
- P0301
- P0401
- P0430
- P0087
- P0101
- P0141
- P0174
- P0302
- P0303
- P0304
- P0441
- P0442
- P0700
- P0014
- P0031
- P0106
- P0118
- P0446
- P0500
- P0010
- P0122
- P0134
- P0138
- P0325
- P0341
- P0443
- P0017
- P0030
- P0037
- P0089
- P0100
- P0107
- P0108
- P0121
- P0130
- P0234
- P0403
- P0449
- P0507
- P0012
- P0036
- P0110
- P0123
- P0131
- P0170
- P0351
- P0380
- P0440
- P0496
- P0505
- P0562
- P0705
- P0741
- U0100
- P0013
- P0120
- P0132
- P0133
- P0136
- P0137
- P0193
- P0238
- P0305
- P0306
- P0336
- P0352
- P0400
- P0404
- P0463
- P0480
- P0504
- P0606
- P0001
- P0105
- P0115
- P0117
- P0175
- P0183
- P0191
- P0201
- P0327
- P0328
- P0402
- P0405
- P0444
- P0501
- P0521
- P0650
- P0720
- U0101
- P0000
- P0021
- P0073
- P0088
- P0093
- P0103
- P0140
- P0155
- P0161
- P0332
- P0342
- P0345
- P0353
- P0354
- P0406
- P0410
- P0571
- P0638
- P0715
- P0740
- U0026
- U0073
- P0032
- P0038
- P0051
- P0068
- P0116
- P0125
- P0139
- P0202
- P0203
- P0204
- P0222
- P0230
- P0322
- P0339
- P0343
- P0344
- P0365
- P0411
- P0421
- P0506
- P0520
- P0597
- P0603
- P0607
- P0641
- P0670
- P0685
- P0717
- P0730
- U0001
- P0008
- P0015
- P0018
- P0022
- P0069
- P0157
- P0158
- P0190
- P0200
- P0223
- P0235
- P0236
- P0237
- P0243
- P0315
- P0316
- P0320
- P0330
- P0481
- P0522
- P0523
- P0600
- P0601
- P0683
- P0722
- P0731
- P0743
- P0753
- U0121
- U0155
- U0401
- U3000
- P0046
- P0053
- P0054
- P0057
- P0090
- P0098
- P0104
- P0112
- P0154
- P0192
- P0307
- P0308
- P0321
- Nie znaleziono dopasowania
- Nie znaleziono dopasowania
P0108: znaczenie, przyczyny, naprawy
Gdy zobaczysz diagnostyczny błąd P0108 oznacza to, że obwód ciśnienia absolutnego/barometrycznego kolektora zarejestrował zbyt wysokie napięcie wejściowe. Informuje to o tym, że zarejestrowany zbyt wysokie ciśnienie lub że czujnik jest uszkodzony. Możliwe są też inne przyczyny takiej awarii (awaria czujników MAP, TPS, uszkodzone złącza, niskie ciśnienie paliwa, zatkany katalizator). Numer kodu P0108 mówi o usterce, która uniemożliwi prawidłowe dopasowanie proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej, co spowoduje duże zaburzenia w pracy silnika. Zauważysz mniejszą moc pojazdu, falujące obroty, a czasem także gasnący silnik. Usterka prawdopodobnie nie unieruchomi auta, jednak długotrwała jazda jest niezalecana, gdyż może doprowadzić do awarii jednostki napędowej.
Przyczyny błędu P0108Sprawdź online, jakie mogą być przyczyny błędu P0108:
- zużycie lub przerwanie przewodu podciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym,
- awaria któregoś z czujników: MAP, MAF TPS, BARO,
- uszkodzenie złącza lub okablowania czujników: MAP, MAF, TPS, BARO,
- zbyt niskie ciśnienie paliwa,
- uszkodzenie zaworu silnika,
- zatkanie katalizatora,
- uszkodzenie modułu PCM (rzadko).
Powyższe przyczyny należą do potencjalnych, a numer kodu P0108 traktuj jak wskazówkę. To ogólny numer kodu diagnostycznego.
Objawy błędu P0108Przeczytaj, jakie są wymierne objawy błędu P0108:
- Ten błąd często skutkuje zapaleniem kontrolki silnika.
- Może prowadzić do przypadkowego zgaśnięcia silnika podczas jazdy lub na biegu jałowym.
- W trakcie jazdy silnik może działać nierówno, a także tracić moc, co czasem uniemożliwia normalną jazdę.
- Przy większym obciążeniu silnik może doświadczyć przeskakiwania zapłonu.
- Odczujesz wyraźnie słabsze przyspieszenie i trudności w osiąganiu wyższych prędkości.
- Efektem jest wzrost zużycia paliwa.
Powyższe objawy nie zawsze mają taką samą intensywność.
Zalecane sposoby naprawy błędu P0108Sprawdź, jakie są zalecane sposoby naprawy błędu P0108:
- Najczęstszą przyczyną usterki jest uszkodzenie jednego z czujników, takich jak MAP, MAF, TPS, BARO. Koniecznie przetestuj i w razie potrzeby wymień uszkodzony czujnik. Upewnij się wcześniej, że okablowanie wszystkich czujników jest w dobrym stanie, a wtyki są odpowiednio napięte.
- Sprawdź stan przewodu podciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym i usuń wszelkie uszkodzenia, jeśli istnieją.
- Zweryfikuj ciśnienie paliwa i zidentyfikuj przyczynę ewentualnych odchyleń od normy. Mogą to być niesprawne wtryski, które wymagają naprawy.
- Przetestuj zawór silnika i usuń ewentualne usterki.
- Sprawdź kondycję katalizatora i przeprowadź konieczne naprawy lub regenerację.
- W sytuacjach rzadkich, przeprowadź diagnostykę modułu PCM i ewentualnie rozważ jego wymianę.
Powyższe sposoby naprawy musi poprzedzić dokładna diagnostyka. Błąd P0108 może generować też inne błędy diagnostyczne.
Co oznacza błąd kodu P0108?
Pojawienie się kodu P0108 oznacza, że doszło do wykrycia zbyt dużego napięcia w czujniku ciśnienia absolutnego w kolektorze. Może to wynikać z uszkodzenia samego czujnika MAF, innych czujników, takich jak TPS, BARO, MAP, awarii przewodu podciśnienia, uszkodzenia układu zasilania czujników. Najczęściej ulega awarii czujnik MAF lub element układu dolotowego (nieszczelność).
Co powoduje błąd P0108?
Błąd P0108 wpływa negatywnie na pracę jednostki napędowej poprzez zakłócenie dopasowania odpowiedniej proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Skutkuje to zmniejszoną mocą silnika, trudnościami w przyspieszaniu, zwiększonym zużyciem paliwa, a czasem nawet gaśnięciem silnika i niestabilnymi obrotami.
Jak zlikwidować kod P0108?
Aby wyeliminować błąd P0108, zazwyczaj konieczne jest wyeliminowanie nieszczelności w układzie dolotowym lub wymiana czujnika MAF.
Czy kod P0108 może sam zniknąć?
Czy kod P0108 może sam zniknąć? Sam kod nie zniknie, ale jeśli pojawił się zaraz po uruchomieniu samochodu i nie zaobserwowałeś żadnych objawów, możliwe jest, że wystarczy zresetować błąd. Jednak po ponownym uruchomieniu silnika, jeśli kod powróci, wskazuje to na rzeczywistą usterkę, którą trzeba naprawić.
Czy mogę jeździć z błędem kodu P0108?
Choć awaria niekoniecznie unieruchamia pojazd (w większości przypadków), długotrwała jazda jest niezalecana ze względu na znaczne obciążenie jednostki napędowej. Choć nie ma natychmiastowej potrzeby zatrzymania się, zaleca się szybkie skonsultowanie się z warsztatem mechanicznym.
Ile kosztuje naprawa błędu P0108?
Koszt naprawy związanej z błędem P0108 zazwyczaj nie jest wysoki. W większości przypadków wystarcza wymiana czujnika MAF lub naprawa układu dolotowego powietrza, kosztująca od 300 do 500 zł. W sporadycznych sytuacjach, gdy usterka dotyczy innych części, koszty mogą wynieść średnio do 1000 zł.