Wyświetlany jest kod błędu P1434 i zapala się lampka kontrolna silnika - co to oznacza?
System OBD/EOBD wykrył błąd w obszarze wtrysku powietrza wtórnego, w szczególności w zakresie monitorowania przepływu powietrza lub sterowania zaworem. Ten specyficzny dla producenta kod DTC P1434 wpływa głównie na układ powietrza wtórnego, który służy do redukcji emisji podczas fazy rozgrzewania silnika.
Co może powodować ten kod błędu?
- Uszkodzona pompa powietrza wtórnego
- Zablokowany lub uszkodzony zawór powietrza wtórnego
- Uszkodzony przekaźnik powietrza wtórnego
- Zablokowane lub nieszczelne przewody powietrza wtórnego
- Wadliwe okablowanie układu powietrza wtórnego
- Uszkodzony czujnik masowego przepływu powietrza
- Zatkany filtr powietrza w układzie powietrza wtórnego
- Skorodowane lub poluzowane połączenia wtykowe
- Wadliwe oprogramowanie jednostki sterującej
Jakie objawy występują równolegle z kodem błędu P1434?
- Zwiększone wartości emisji: Niższe wartości emisji podczas testu emisji
- Nierówna praca na biegu jałowym: Silnik pracuje nierówno na biegu jałowym
- Słaba wydajność rozruchu zimnego silnika: Opóźniony rozruch zimnego silnika
- Zwiększone zużycie paliwa: Zauważalnie wyższe zużycie paliwa, zwłaszcza na krótkich trasach
- Kontrolka silnika: Stale świecąca lub migająca lampka ostrzegawcza
- Nietypowe odgłosy pracy silnika: Nietypowe odgłosy podczas fazy rozgrzewania
Jak można usunąć problem z kodem błędu P1434?
- Naprawa wymaga systematycznej diagnostyki układu powietrza wtórnego i podjęcia odpowiednich działań.
- Sprawdź i wymień pompę powietrza wtórnego: Sprawdź pompę pod kątem prawidłowego działania, wymień całkowicie, jeśli jest uszkodzona i sprawdź okablowanie
- Wyczyść lub wymień zawór powietrza wtórnego: Zdemontować zawór, dokładnie wyczyścić lub wymienić na nowy, jeśli jest nieodwracalnie uszkodzony.
- Sprawdź przekaźniki i bezpieczniki: Wymienić przekaźnik powietrza wtórnego, sprawdzić powiązane bezpieczniki i zmierzyć zasilanie.
- Sprawdzić przewody powietrza i węże: Sprawdzić wszystkie połączenia pod kątem wycieków, wymienić uszkodzone węże i dokręcić połączenia.
- Naprawa okablowania i połączeń wtykowych: Sprawdzić wiązkę przewodów pod kątem przerw, oczyścić skorodowane styki i wymienić uszkodzone przewody.
- Wyczyść lub wymień czujnik masowego przepływu powietrza: Wymontować LMM, wyczyścić specjalnym środkiem czyszczącym lub wymienić na nową część, jeśli jest uszkodzona.
- Przeprowadzić aktualizację oprogramowania: Zaktualizować jednostkę sterującą do najnowszej wersji oprogramowania i ponownie przeprowadzić podstawowe ustawienia.
FAQ - Często zadawane pytania dotyczące kodu DTC P1434
Czy mogę kontynuować jazdę z kodem błędu P1434?
Na krótką metę jazda jest możliwa, ponieważ silnik nadal pracuje. Jednak wartości emisji znacznie wzrosną, a zużycie paliwa wzrośnie. Zaleca się szybką naprawę, aby uniknąć szkód następczych.
Ile kosztuje naprawa kodu błędu P1434?
Koszty naprawy wahają się od 150 do 800 euro w zależności od przyczyny. Uszkodzona pompa powietrza wtórnego kosztuje około 300-600 euro, podczas gdy naprawy zaworów są zwykle tańsze. Diagnoza kosztuje 80-120 euro.
Czy kod błędu P1434 stanowi problem podczas ogólnego przeglądu?
Tak, ten kod zwykle prowadzi do awarii podczas przeglądu głównego, ponieważ wartości spalin nie są zgodne z przepisami. Naprawę należy przeprowadzić przed następnym przeglądem ogólnym.
Czy mogę samodzielnie naprawić kod błędu P1434?
Możliwe są podstawowe kontrole, takie jak bezpieczniki i połączenia wtykowe. Jednak bardziej skomplikowane naprawy układu powietrza wtórnego wymagają specjalistycznej wiedzy i specjalnych narzędzi, dlatego zaleca się wizytę w warsztacie.
Jak długo trwa naprawa kodu usterki P1434?
W zależności od przyczyny, naprawa trwa od 2 do 6 godzin. Proste czyszczenie zaworu można wykonać w ciągu 1-2 godzin, podczas gdy wymiana pompy powietrza wtórnego może zająć cały dzień roboczy.
Czy kod błędu P1434 powraca po naprawie?
Jeśli naprawa została przeprowadzona prawidłowo i użyto oryginalnych części, ponowne wystąpienie błędu jest mało prawdopodobne. Ważna jest pełna kontrola systemu, ponieważ często dotyczy to kilku komponentów.