Wyświetlany jest kod błędu P1435 i zapala się lampka kontrolna silnika - co to oznacza?
Kod DTC P1435 jest rozpoznawany przez system OBD/EOBD w przypadku wykrycia problemu z układem powietrza wtórnego lub pompą powietrza. Ten specyficzny dla producenta kod usterki dotyczy głównie układu powietrza wtórnego, który służy do redukcji emisji podczas fazy rozgrzewania silnika.
Co może powodować ten kod błędu?
- Uszkodzona pompa powietrza wtórnego
- Zablokowane lub uszkodzone przewody powietrza
- Uszkodzony zawór przełączający powietrza wtórnego
- Uszkodzone połączenia wtykowe w układzie powietrza
- Uszkodzone przewody podciśnienia
- Zatkany filtr powietrza pompy powietrza wtórnego
- Uszkodzone przekaźniki w układzie powietrza wtórnego
- Uszkodzone zawory zwrotne
- Korozja lub zużycie elementów układu
Jakie objawy występują równolegle z kodem błędu P1435?
- Zwiększone wartości emisji: Pojazd wytwarza więcej zanieczyszczeń niż jest to dozwolone
- Problemy z rozruchem, gdy silnik jest zimny: Wydłużona faza rozgrzewania lub nieregularna praca silnika
- Nieregularna praca na biegu jałowym: Silnik pracuje nierówno, szczególnie podczas fazy rozgrzewania
- Zmniejszona moc silnika: Zauważalna utrata mocy podczas pierwszych kilku minut jazdy
- Zauważalne odgłosy pracy silnika: Nietypowe odgłosy z układu powietrza wtórnego
- Nieudany test emisji spalin: Problemy z testem emisji spalin TÜV
Jak można rozwiązać problem z kodem błędu P1435?
- Usunięcie kodu błędu P1435 wymaga systematycznej diagnostyki układu powietrza wtórnego.
- Wymienić pompę powietrza wtórnego: Wymontować uszkodzoną pompę i wymienić na nowe oryginalne części, w tym uszczelki i materiał mocujący
- Wyczyść lub wymień przewody powietrza: Przepłukać zatkane przewody lub całkowicie wymienić, jeśli są uszkodzone.
- Wymienić zawór przełączający układu powietrza wtórnego: Wymontować uszkodzony zawór i zamontować nowy zawór o prawidłowej specyfikacji.
- Napraw połączenia elektryczne: Oczyścić, uszczelnić i mocno podłączyć skorodowane lub poluzowane połączenia wtykowe
- Wymień przewody podciśnienia: Wymień pęknięte lub porowate przewody podciśnienia na nowe.
- Wymiana filtra powietrza pompy powietrza wtórnego: Usunąć zatkany filtr i włożyć nowy filtr zgodnie ze specyfikacją producenta.
- Sprawdź przekaźniki i bezpieczniki: Wymień uszkodzone przekaźniki i sprawdź bezpieczniki pod kątem prawidłowego natężenia prądu.
FAQ - Często zadawane pytania dotyczące kodu DTC P1435
Czy mogę kontynuować jazdę z kodem błędu P1435?
Tak, pojazd jest w zasadzie gotowy do jazdy, ale należy jak najszybciej usunąć kod błędu P1435. Uszkodzony układ powietrza wtórnego prowadzi do zwiększonej emisji spalin i może powodować problemy podczas następnego testu emisji spalin.
Ile kosztuje naprawa kodu usterki P1435?
Koszty naprawy kodu DTC P1435 wahają się od 150 do 800 euro, w zależności od uszkodzonego elementu. Nowa pompa powietrza wtórnego kosztuje około 300-600 euro, podczas gdy wymiana zaworów lub przewodów jest tańsza.
Jak mogę samodzielnie zdiagnozować kod błędu P1435?
Kod P1435 można odczytać za pomocą skanera OBD. Wizualnie sprawdź przewody powietrza pod kątem pęknięć, sprawdź połączenia wtykowe i posłuchaj, czy pompa powietrza wtórnego działa podczas zimnego rozruchu.
Czy kod błędu P1435 jest taki sam dla wszystkich producentów?
Nie, P1435 jest kodem specyficznym dla producenta i może mieć różne znaczenie w zależności od marki pojazdu. W przypadku większości niemieckich producentów odnosi się on jednak do układu powietrza wtórnego.
Jak długo trwa naprawa kodu P1435?
Czas naprawy zależy od wadliwego komponentu. Proste naprawy, takie jak wymiana węży lub zaworów zajmują 1-2 godziny, wymiana pompy powietrza wtórnego może zająć 3-4 godziny.
Czy kodowi błędu P1435 można zapobiec poprzez regularną konserwację?
Częściowo tak. Regularna wymiana filtrów i sprawdzanie przewodów powietrza może pomóc. Jednak układ powietrza wtórnego podlega naturalnemu zużyciu, zwłaszcza pompa po około 100 000-150 000 kilometrów.